محمد حقانی در نمایشگاه تصویرسازی دیرینه‌شناسی کنگره بین‌المللی متخصصان جوان علوم زمین

محمد حقانی در نمایشگاه تصویرسازی دیرینه‌شناسی در چهارمین کنگره بین‌المللی متخصصان جوان علوم زمین
۵ تا ۷ شهریور ۱۳۹۶ در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، غرفه شماره ۳
ساعات بازدید: ۹ تا ۱۶

محمد حقانی نمایشگاه تصویرسازی دیرینه‌شناسی
تعداد ۲۰ اثر از آثار تصویرسازی دیرینه‌شناسی محمد حقانی از تاریخ ۵ تا ۷ شهریور ۱۳۹۶ در نمایشگاه جانبی چهارمین کنگره بین‌المللی متخصصان جوان علوم زمین (YES) در غرفه شماره ۳ سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور نمایش داده خواهد شد.
شبکه جهانی YES مخفف (Young Earth Scientists)، یک انجمن بین المللی دانشمندان علوم زیستی است که با هدف توسعه و ترویج علوم زمین در بین جوانان، ارتقاء سطح کیفی جوامع با بهره گیری از علوم زمین و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، تحت حمایت سازمان یونسکو در سال ۲۰۰۷ شکل گرفته است. در حال حاظر بیش از ۱۰ هزار نفر از ۱۲۰ کشور جهان در این شبکه عضو هستند. در راستای پیشبرد اهداف این شبکه، از سال ۲۰۰۹ تا کنون سه کنگره بین‌المللی در کشورهای چین، استرالیا و تانزانیا برگزار شده است. با توجه به جایگاه زمین‌شناسی، معدن و جاذبه‌های ژئوتوریستی ایران و اهمیت خاور میانه در سطح بین‌المللی، میزبانی چهارمین کنگره بین‌المللی به ایران واگذار گردید و میزبانی دوره بعد این کنکره نیز در سال ۲۰۱۹ به کشور آلمان واگذار شده است.
این کنگره از پنجم تا هشتم شهریور ۱۳۹۶ در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار خواهد شد و در کنار آن، نمایشگاه‌هایی با محوریت علوم زمین هم‌چون نمایشگاه تجهیزات و دستگاه‌های زمین‌شناسی، سنگ‌های قیمتی، فسیل، ژئوتوریسم و ژئوپارک، صنایع معدنی، کتاب، عکس و تصویرسازی نیز برگزار می‌گردد.

درباره هنرمند:
محمد حقانی، متولد ۱۳۵۹، تصویرگر علوم طبیعی و فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه هنر و معماری آزاد اسلامی تهران و موسس وب‌سایت دانشنامه تصویرسازی علمی است. او تاکنون برای کتاب‌ها و مجلات مختلف علمی به ویژه با موضوعات دیرینه‌شناسی و جانورشناسی، تصویرسازی کرده است. آثار او در چندین نمایشگاه داخلی و خارجی و نیز موزه‌های دیرینه‌شناسی کشورهای استرالیا، اسپانیا و شیلی به نمایش درآمده است. حقانی عضو انجمن تصویرگران علوم طبیعی آمریکا و انجمن تصویرگران ایران می‌باشد. او جایزه هشتمین مسابقه بین‌المللی تصویرسازی علمی دایناسور اسپانیا ۲۰۱۶ و نیز دیپلم افتخار و لوح زرین جشنواره کتاب کودک و نوجوان ۱۳۹۳ را بدست آورده است.

علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیشتر میتوانند به وب‌سایت دانشنامه تصویرسازی علمی و یا کانال تلگرام تصویرسازی علمی مراجعه نمایند.

 

 

نویسنده