گزارش تصویری نمایشگاه من ۶ با عنوان همفشردگی

گزارش تصویری نمایشگاه من ۶ با عنوان همفشردگی
در گالری چهار

روز گذشته شاهد برپایی نمایشگاه گروهی من ۶ در گالری ۴ بودیم. این نمایشگاه که شامل مدیاهای متفاوتی همچون عکس، نقاشی، مجسمه، چیدمان و چاپ بود حول مفهوم همفشردگی به هنربانی جاوید رمضانی سامان یافته بود، با استقبال شایان توجهی مواجه گردید.نمایشگاه من ۶ همفشردگیهنرمندان این نمایشگاه عبارتند از: سحر افتخارزاده، سارا بافتی زاده، نیلوفر تقی‌پور، زینب ثقفی، مسعود جزنی، سارا حسینی، هانیه دربندی، محدثه شادمهر،  مریم صفرزاده، دینا صنیعی، مانی کومار، امیر کوشامنش،حامد نورایی، علی نورپور، مهدی نعمتی، علی یحیایی. این هنرمندان جوان هرکدام با دید شخصی و تجربه زیستی خود آثاری را به معرض نمایش گذاشتند.نمایشگاه من ۶ همفشردگی

امسال ششمین دوره از مجموعه نمایشگاه‌های من را با هنربانی جاوید رمضانی شاهد بودیم که هر ساله این نمایشگاه با رویکردی معاصر شکل گرفته است. در سال‌های گذشته با عناوینی همچون مصرف‌، ریشه‌ها، ذرات بنیادی و … مواجه بوده‌ایم.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

«جهان ما از فوتونها، الکترونها و هسته اتم تشکیل شده است. فوتون‌ها ذراتی هستند که گذر زمان بر روی آنان صفر می‌باشد، فشرده ترین ذرات در جهان فوتون‌ها هستند. این اثر جرم آنها، باعث به وجود آمدن یک گذر زمان صفر بر روی فوتون‌ها است. با افزایش سرعت ذهن، چگالی بالا رفته و احساسات انسانی مسدود می‌شود. نبرد‌ها، خشم‌ها و رفتارهای سر نمونی تماماً در حال فروپاشی و انفجار است. جرم به جای زمان قرار می گیرد.

فوتون‌ها نیروی حرکت را از گذر زمان بدست می‌آورند. اتساع زمان فوتون‌ها را به سمت محیط‌های متحرک می‌کشاند و هستی نیروی خود را از این منطق کسب می کند.

زمانی که سرعت یک جامعه با قدرت ذهن انسانی افزایش می‌یابد، بطور همزمان جرم آنها هم افزاییش یافته و اصطکاک پدید می‌آید. فروپاشی آنچه معیارهای زیستن است؛ و تنش‌ها و درگیری های حاصل این فرآیند هستند.

منطق حاکم بر این نمایشگاه بررسی این فعل و انفعالات در حوزه‌ی هنر و با ابزار هنر است.»

جاوید رمضانی، پاییز ۱۳۹۶

نمایشگاه من ۶ همفشردگی

نمایشگاه پیش رو  من ۶ با عنوان همفشردگی در گالری چهار تا تاریخ ۲۴ مهر برقرار است.

ساعات بازدید گالری:

روزهای عادی: ۱۱-۲۰

گالری روزهای شنبه تعطیل می‌باشد.

نشانی: خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، کوچه اشراقی، شماره چهار، تلفن:  ۱-  ۸۸۵۱۱۳۹نمایشگاه من ۶ همفشردگی

عکاس: سمیه شیخ عطار

بازتاب خبری نمایشگاه من ۶ در سایت هنرآنلاین در گفتگو با جاوید رمضانی.

 

نویسنده

  • جاوید رمضانی

    مدیر مسئول نشر آوام سرا و مجله هنرهای تجسمی آوام | مدیر و موسس اتلیه مرمت و اصالت سنجی آوام