زندگی در مریخ با پیشرفته‌ترین ساختمان جهان در دبی

زندگی در مریخ با پیشرفته‌ترین ساختمان جهان در دبی | شبیه سازی زندگی در مریخ

رونمایی شهر مریخی توسط گروه معماری بیگ BIG

سایت تندیس ترجمه روژان سرهنگی

معمار دانمارکی بیارک اینگلس (Bjarke Ingels) طرح خود برای شهر علمی مریخ را رونمایی کرد.این شهر که برای زندگی در فضا شبیه سازی شده است در نزدیکی دبی ساخته می‌شود جایی که دانشمندان به تحقیق در مورد نحوه زندگی انسانی بر روی مریخ می‌پردازند.


زندگی در مریخ

طرح اینگلس از چهار گنبد ژئودزیک تشکیل می‌شود. این طرح ۱۷٫۵ هکتار از صحرا دبی را پوشش می‌دهد که آن را به بزرگترین شهر فضایی شبیه‌سازی شده تبدیل خواهد کرد.
تیمی به مدت یک سال در درون این شهر زندگی خواهند کرد و به بررسی نحوه زندگی در سیاره مریخ می‌پردازند. دانشمندانی در آزمایشگاه‌های اختصاصی به چگونگی ایجاد انر‍ژی، غذا و آب به صورت خودکفا برای زندگی در مریخ، می‌پردازند.زندگی در مریخ
اینگلس، موسس گروه دانمارکی بیگ (BIG) در این پروژه با بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری با گروهی از دانشمندان، مهندسین و طراحان امارات به رهبری مرکز فضایی محمد بن رشید و شهرداری دبی، همکاری خواهند داشت.
به گفته‌ی محمد شیخ بن رشید معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی:‌ امارات برای توسعه فناوری که به نفع بشیریت است بسیار تلاش می‌کند تا بنیاد آینده‌ای بهتر برای نسل‌های آینده ایجاد شود.

این ساختمان که به عنوان پیشرفته‌ترین ساختمان جهان پیشبینی می‌شود، در آزمایشگاه‌ها فضای خشن کره مریخ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و همچنین حرارت و اشعه‌‍‌های رادیواکتیو در آنجا، بازنمایی می‌شود.زندگی در مریخ
شهر موزه‌ای با زمینه‌های آموزشی جایی که پیشرفت در کاوش فضایی الهام بخش نسل‌های آینده می‌باشد، در معرض عموم به نمایش گذاشته می‌شود و دیوار های موزه با استفاده از پرینت سه بعدی با مصالحی از شن و ماسه صحرا امارات ساخته می‌شود.
هدف از طراحی این شهر مریخی در امارات ساخت اولین زیست‌گاه در سیاره‌ی مریخ در حدود صد سال آینده است. این شهر علمی مریخ یکی از طراحی‌هایی  بسیاری است که به مطالعه زندگی انسان‌ها در سیاره سرخ می‌پردازد. در این میان کت و شلوار فضایی برای مسافران فضایی طراحی شده که به مدت ۸۰ تا ۱۵۰ روز سفر به مریخ می‌توانند بپوشند و از آن استفاده کنند. که Elon Musk قصد دارد در سال ۲۰۲۲ از طریق شرکت فضایی SpaceX تولید کند.

زندگی در مریخ

دیگر اخبار معماری را اینجا دنبال کنید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
کلیسای سنت واتسلاو

معماری معاصر، کلیسایی مدور با تقدسی مدرن

معماری معاصر، کلیسایی مدور با تقدسی مدرن کلیسا سنت واتسلاو در جمهوری چک با طراحی گروه معماری استفان سایت تندیس ترجمه روژان سرهنگی   کلیسای سنت واتسلاو (St. Wenceslas)  کلیسایی پست مدرن و به شکل مدور است که با اصول دقیقی ساخته شده است. این بنا توسط گروه معماری آتلیه استفان (Atelier Štěpán) در Sazovice، جمهوری چک طراحی شده.  این کلیسا بر پایه این اساس که  همیشه فرم دایره جزو فرم‌های الهی شناخته شده ولی فرم مستطیل بیشتر دنیوی، فرم […]

0 comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
آمفی تئاتر استیو جابز

آمفی تئاتر استیو جابز در اپل پارک رونمایی شد

آمفی تئاتر استیو جابز در اپل پارک رونمایی شد سایت تندیس: روژان سرهنگی مدیرعامل اپل، تیم کوک  Tim Cook به صورت رسمی  محل برگزاری رونمایی‌ها و کنفرانس‌ها را در محل طراحی جدید گروه فاستر Foster+Partners برای اپل تعیین کرد و امروز اولین روز رونمایی از این ساختمان و همچنین تکنولوژی اپل می‌باشد. این بنا بر اساس اسم بنیانگذار قبلی اپل، آمفی تئاتر استیو جابز نامیده شد و امروز رونمایی از ابر تکنولوژی جدید اپل و همچنین آیفون ایکس برگزار شد. آمفی […]

0 comments

نویسنده