مار آقای نعمتی در گالری دلگشا

مار آقای نعمتی در گالری دلگشا

هنرمند: مهدی نعمتی

مدیا: نقاشی

گالری دلگشا

افتتاحیه جمعه ۱ دی ۱۳۹۶

اختتامیه ۱۲ دی

ساعت بازدید افتتاحیه: ۴ تا ۹ شب
بازدید روزانه: ۱۲ تا ۸ شب

گالری روزهای شنبه تعطیل است
نشانی: خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، کوچه‌ی مهاجر، پلاک ۳۰، طبقه‌ی همکف، گالری دلگشا

تلفن: ۸۸۳۰۷۷۸۶

مهدی نعمتی در بیانیه خود آورده است:

«من هیچوقت درس خون نبودم. هرگز هیچ کاری تو مدرسه نکردم. ازش بی نهایت بیزار بودم. از مدرسه نفرتی عمیق داشتم؛ تنها چیزی که برام اهمیت داشت بیرون از مدرسه اتفاق می افتاد و این تأثیر عمیقی بر من می گذاشت. تنها کاری که می خواستم نقاشی کردن بود. انگار کنترلی بر اون نداشتم. من رو وادار به قصه پردازی می کرد. می تونستم دنیایی کامل رو به تصویر در بیارم. دنیایی که وجود نداشت. آزادی کامل داشتم. اتاق کوچیک من می تونست تبدیل به یک جهان بزرگ شود. جهانی بزرگ که اول شکل موجوداتش رو طراحی می کردم و بعد قصه ی هرکدوم رو تو نقاشی هام تعریف می کردم.»

مار آقای نعمتی

خبر دیگر نمایشگاه‌ها را در لینک زیر مشاهده کنید:

هنرمند منتقد غزاله هدایت

هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن

هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد می‌خورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریخته‌است یا من از آن فرار کرده‌ام چه چیز می‌تواند برایم بامعناتر/بی‌معناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همه‌چیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگ‌باخته‌است و می‌دانم به سبب همین رنگ‌عوض‌کردنش در لحظه است که این‌گونه دوستش می‌دارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همان‌گونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکه‌ای […]

۲ comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

۰ comments
عیسی جباری

طبیعت بی‌جان عیسی جباری و بی انتهایی معناهای تهی

طبیعت بی‌جان عیسی جباری و بی انتهایی معناهای تهی گزارش تصویری نمایشگاه نقاشی با عنوان طبیعت بی‌جان در گالری ساربان در بیانیه نمایشگاه به قلم زروان روح بخشان آمده است: چیستی واقعیت و نسبت آن با حقیقت، همواره مسئله‌ی بشر بوده و هست. امروز در جهانی چند پاره و ناامن جسم با انواع مختلف و متفاوتی از تعابیر و تصاویرِ واقعیت سر و کار داریم. ما صاحبانِ اذهانِ چند تکه و پاره پاره، به مثابه موجودی متفکر و کنشگر در مقام […]

۰ comments
هنرمند منتقد غزاله هدایت

هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن

هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد می‌خورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریخته‌است یا من از آن فرار کرده‌ام چه چیز می‌تواند برایم بامعناتر/بی‌معناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همه‌چیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگ‌باخته‌است و می‌دانم به سبب همین رنگ‌عوض‌کردنش در لحظه است که این‌گونه دوستش می‌دارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همان‌گونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکه‌ای […]

۲ comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

۰ comments
گالری لیتو

اتاق برق آرشیو گالری لیتو سال‌های۵۰ تا ۵۷ را نمایش می‌دهد

آرشیو گالری لیتو بین سال‌های ۵۰ تا ۵۷ گزارش تصویری آرشیو گالری لیتو در اتاق برق، پروژه‌ای بیرون از گالری دستان دستان نمایش بخشی از آرشیو گالری لیتو در اتاق برق را به نمایش میگذارد. این نمایش در روز ۲۴ آذر ۱۳۹۶ افتتاح شد و تا ۲۹ این ماه ادامه خواهد داشت. این نمایش شامل بخشی از پوسترها، کارت‌های دعوت، تصاویر و بریده جراید مربوط به نمایشگاه گالری لیتو بین سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ است. این نمایشگاه با حمایت فریدون […]

۰ comments