معرفی جولیو دی استورکو عکاس معاصر | آنچه برعکس می‌نماید

جولیو دی استورکو | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید

سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش


جولیو دی استورکو Giulio Di Sturco

بیش از ۶۰ مجموعه عکس در قالب پروژه‌های تحقیقاتی- زیست محیطی طی سالها سفر کردن و عکاسی از اقصی نقاط جهان حاصل کار هنرمند عکاس جولیو دی استورکو بوده است. مجموعه‌های ثبت شده عمیقاً نگرانی او از تأثیرات تغییرات اقلیمی و پیشرفت‌های تکنولوژیکی بر زندگی انسان‌ها را نشان می‌دهد. او با یک دوربین کانن عکاسی می‌کند و سفیر این برند بین‌المللی نیز هست و توانسته جوایز معتبر جهانی را از آن خود سازد.

جولیو دی استورکو عکاس معاصر
« می‌خواهم زندگی در بیست-سی سال آینده را به مردم نشان دهم، اینکه چگونه زندگی در شهرهای جدید در حال تغییر بوده و چه پی‌آمدهای منفی‌ که پیشرفت تکنولوژی و آسایش به همراه خواهد داشت. می‌خواهم حس تنهایی و انزوایی که هنگام عکاسی داشتم را با مردم در میان بگذارم. »جولیو دی استورکو عکاس معاصر
« این شهرها بزرگترین شهرهای به هم پیوسته‌ای هستند که شما می‌توانید تصوّر کنید. می‌توانید هر جا که دوست دارید بروید، چه حضوری چه مجازی، همه چیز کار می‌کند و همه چیز فوق‌العاده و بی‌نقص است، امّا همچنان احساس می‌کنید که تنهایید. »
این‌‌ها بخشی از مصاحبه جولیو دی استورکو با مجله نشنال جئوگرافیک در مورد مجموعه «Aerotropolis» است. او امیدوار است که مردم راه‌هایی را که جامعه در آینده از این دروازه‌های بین‌المللی استنتاج می‌کند را ببینند.
به سختی می‌توان جولیو دی استورکو را متعلّق به سرزمین خاصّی دانست. عکاس ایتالیایی که مدام در مسیر لندن-بانکوک در رفت و آمد است و مدت پانزده سال به عنوان عکاس حرفه‌ای کارهای بین‌المللی کرده و هم‌اکنون به طور عمده در سراسر آسیا و آفریقا مشغول به کار می‌باشد. جولیو دی استورکو عکاس معاصر
او غیر از دریافت جوایز متعدد هنری، دو بار به عنوان نفر اول برنده جایزه ووردپرس فوتو آوارد، سونی وورد فوتو آواردز و بریتیش ژورنال فوتوگرافی انتخاب شده است.
جولیو همچنان به تعیین مرزهای عکاسی مستند از طریق پالایش زیبایی شناسی و توسعه واژگان بصری خود توسط رسانه‌های جدید و قدیمی ادامه می‌دهد. بسیاری از کارهای شخصی او روی ناسازگاری انسان بر آب و هوای محیطی و تکامل تکنولوژیکی متمرکز است. جولیو دی استورکو عکاس معاصر
جولیو در مجموعه «مرگ یک رودخانه» عمیقاً نگرانی خود را از تغییرات منجر به از بین رفتن رودخانه «گنگ» (رودخانه مقدس هندوها) شده است. این رودخانه که نماد تمدّن و معنویت هندوستان است در پی تغییرات چشمگیر در آب و هوا با توجه به گرمایش جهانی زمین، زمان، شدت و طول مدت بارندگی‌ها را دستخوش تغییر کرده و به طور قابل ملاحظه‌ای بر مقدار آب موجود کشاورزان تأثیر گذاشته است. شوری بیش از حد آب در جنوب رودخانه منجر به بیابان زایی در بسیاری از مناطق بنگلادش و هند شده است. رودخانه گنگ در بسیاری از مناطق خشک شده است. او می‌گوید: « برای مدت بیش از هفت سال، زندگی مردمی که در کنار رودخانه زندگی می‌کردند را تصویربرداری کردم، و شاهد تغییرات ویران کننده ناشی از تغییرات آب و هوایی و صنعتی شدن و شهرنشینی بوده‌ام. »جولیو دی استورکو عکاس معاصر
یکی از پروژه‌های جذاب او عکاسی از رباتی به نام سوفیا است. ربات معروفی که به تازگی از طرف عربستان سعودی برای اولین بار تابعیت یک ربات را کسب کرده است. این پروژه که «خانه سوفیا» نام دارد، مراحل ساخت و طراحی این ربات را نشان داده و پرتره‌ای از یک ربات را بوجود آورده است. جولیو دی استورکو عکاس معاصر
همانگونه که بیان شد روبرتو دی استورکو با سفر به اقصی نقاط جهان، طیف وسیعی از فرهنگ‌ها و جوامع مختلف را تصویر برداری کرده است. از شهرهای پیشرفته نظیر سنگاپور و منچستر گرفته تا زندگی انسان‌های کوچک در منطقه دورافتاده در چین و جنگ بر سر آزادی در خیابان‌های کشمیر و مناقشه بر سر طلای سیاه ماداسگاسکار یا به عبارتی همان میوه کاکائو و یا زندگی و کار در بانکوک و ده‌ها مجموعه دیگر که بسیاری از آنها موفق به دریافت جوایز معتبر هنری شده‌اند.جولیو دی استورکو عکاس معاصر
در این مقاله سعی شده است گوشه‌ای از کارهای هنرمند نمایش داده شود. اگر شما علاقه‌مند به دیدن کارهای بیشتری از این هنرمند هستید می‌توانید با مراجعه به سایت شخصی این هنرمند به نشانی: www.giuliodisturco.com در جریان اخبار و رویدادهای این هنرمند پُرکار قرار گرفته و از پروژه‌های دیگر او بازدید نمائید.جولیو دی استورکو عکاس معاصر

شماره‌های قبل از پرونده آنچه برعکس می‌نماید را اینجا ببینید:

عکاسان معاصر آنی هانن

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن | معرفی عکاسان معاصر

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش آنی هانن (Anni Hanén) «پدرم زمانی می‌گفت جهان تو همانند یک تصویر سیاه و سفید است. امّا حالا فکر می‌کنم که قلب من رنگ‌های خود را پیدا کرده است. درست زمانیکه به همراه خانواده ‌به خانه کودکی‌ام عزیمت کردم، تصمیم به تولید داستان «سکسه‌های کوچک» را گرفتم. از احساساتی که هنوز در خانه جریان داشت عکاسی کردم. از آن باغ و جنگل کنار […]

بدون دیدگاه
نیک هنس

نیک هنس عکاس حریص

نیک هنس عکاس حریص آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش نیک هنس Nick Hannes نیک هنس را بیشتر به خاطر مجموعه «نان و سیرک» می‌شناسیم. این مجموعه که جایزه اول مجموعه عکس مستند مسابقه عکس مگنوم – لنز‌کالچر ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است، مستندی بر فراغت و مصرف‌گرایی در دوبی (یا به قول خود عکاس، لاس وگاس خلیج فارس) می‌باشد. نیک در مصاحبه‌ای با مجله لنزکالچر، خود را یک عکاس حریص […]

بدون دیدگاه
الی دیویس

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش الی دیویس Ellie davies امروزه، ارتباط ما با طبیعت شکننده و (متأسفانه) اغلب محدود است، در صورتی‌که رابطه‌ی انسان و درخت، و حضور درخت در همه‌ی سطوح ذهن و زیست آدمیزاد، جایگاهی کهن داشته است. حضور گیاه و به خصوص درخت، در اغلب افسانه‌های مربوط به آفرینش بسیار مشهود بوده است. از رابطه‌ی تماس آدم و حوا با «درخت […]

بدون دیدگاه
برایان تیلور

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش برایان تیلور Brian Taylor زمانی که انسان به سوی ثبت واقعی‌ترِ آنچه که می‌دید پیش می‌رفت. چاپ عکس مسیر خود را طی کرد و به بالاترین نقطه خود رسید. حال که انسان توانست واقعی‌ترین چاپ را از یک عکس داشته باشد، چیز بیشتری برای ارائه پیدا نکرد. و به ناچار برای جهش از روی این واقعیت وارد مرحله […]

بدون دیدگاه
پائو بوسکاتو

پائو بوسکاتو استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی

پائو بوسکاتو  استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید | قسمت دوم سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش پائو بوسکاتو  Pau Buscató عکاسی خیابانی شاخه‌ای از عکاسی مستند بوده که انسان را به عنوان موضوع اصلی عکس مورد توجه قرار می‌دهد. ثبت لحظات حضور انسان در محیط، گاه مبهم و غیر قابل تفسیر و یا حتی سورئال است. روابط میان انسان‌ها با محیط شهری، ناهنجاری‌های اجتماعی و… مانند کلماتی هستند که با […]

بدون دیدگاه
هیرویوکی ماسویاما

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش هیرویوکی ماسویاما hiroyuki masuyama علاقه هیرویوکی ماسویاما به سفر در زمان باعث شده تا او با دوربین خود دست به نقاشی بزند. او با استفاده از دوربین و به‌کارگیری ابزار دیجیتال سعی بر بازنمایی تصاویر نقاشان معروف قرن نوزدهم داشته است. همانگونه که می‌دانیم عکاسی با پیشرفت روزافزون علم پیشرفت چشمگیری داشته؛ علی‌الخصوص در زمینه‌های نرم‌افزاری به راحتی می‌توان […]

بدون دیدگاه
عکاسان معاصر لیزا کرسی

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش لیزا کِرِسی lisa kereszi تأثیرات محیط بر زندگی عکاسان بزرگ در دوران کودکی تأثیر به سزایی در آثار آنها داشته است. این تأثیر در مورد لیزا کرسی نیز به وضوح قابل مشاهده می‌باشد و ما شاهد یک جریان زندگی شخصی در کارهای هنرمند هستیم. گاراژ اوراقی، جایی که هنرمند در آنجا بزرگ شده، حتی […]

بدون دیدگاه
وانگ کینگ سانگ

وانگ کینگ سانگ و آی وی وی در تقابل با فرهنگ مصرف گرایی در چین

وانگ کینگ سانگ و آی وی وی در تقابل با فرهنگ مصرف گرایی در چین آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش وانگ کینگ سانگ: wang qingsong اگر محیط گالری را به منظومه شمسی تشبیه کنیم که در آن عکاسان مختلف با دوربین‌های متنوع خود عکس‌هایی از سیارات مختلف گرفته باشند، بی‌شک عکس‌های وانگ کینگ سانگ را می‌توان خورشید آن منظومه نامید. عکس‌هایی که قسمت به قسمت عکس‌برداری شده و به هم چسبیده شده‌‌اند […]

بدون دیدگاه
آدام جپیسن امپرسیونیسم در عکاسی

از تاخوردگی تا امپرسیونیسم در عکاسی در آثار آدام جپیسن

از تاخوردگی تا امپرسیونیسم در عکاسی در آثار آدام جپیسن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش آدام جپیسن Adam Jeppesen جپیسن که همیشه به دنبال کشف مواد و تکنیک‌های چاپ گوناگون بوده مشتاقانه توانسته است به سطح صاف عکس نفوذ کرده و لطافت و بی‌حسی را منتقل و هوشیاری را نفی نماید. شاید او با تبدیل عکس به معمای پازلی سعی در اثبات این قضیه دارد که تصویر نهایی چیزی جز چینش قطعات دریافتی […]

بدون دیدگاه
هوانگ جیالینگ

آنچه بر عکس می‌نماید | هوانگ جیالینگ

معرفی عکاسان جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش
عکس‌های او که غالباً خاطرات کودکی‌یشان را روایت می‌کند تلفیقی از اجتماع و فرهنگ آن زمان در شهر محل تولد خود را نشان می‌دهد.

بدون دیدگاه
هنریک اسپولر

آنچه بر عکس می‌نماید | هنریک اسپولر

عکاسان امروز جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش
هنریک اسپولر ما را به قلمرو کمتر دیده شده فی ما‌بین تولید کننده کالا و مصرف کننده آن که با سرعت روز افزون انتقال همراه است می‌کشاند.

1 comment
آندریاس لانگ

آنچه بر عکس می‌نماید | آندریاس لانگ

سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
او پیوسته در تلاش برای درک زمان‌های مرئی و نامرئی، مکان نبوغ یا روح یک مکان بوده است.

بدون دیدگاه

آنچه بر عکس می‌نماید | معرفی عکاس ماریسا راس

معرفی عکاسان امروز جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
همیشه فرایند خلق اثر برای من مثل یک راز بوده است. به یاد دارم وقتی بچه بودم، با یک قلموی آغشته به جوهر مشکی می‌نشستم، یک دست نامرئی روی بازوهام احساس می‌کردم که دستم را روی کاغذ سفید حرکت می‌داد… ادامه در سایت تندیس

بدون دیدگاه
جیمی نلسون

آنچه بر عکس می‌نماید

آنچه بر عکس می‌نماید | جیمی نلسون عکاسان امروز جهان سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش شاترهای دوربین صرف عکس گرفتن از صورت‌های زنده می‌شود، زیرا آنان منحصر‌به‌فرد هستند. به واقع انسانی که از دنیا برود منقرض شده و چه بسا این انقراض و فرسودگی در چهره او از کودکی تا میان‌سالی نیز صورت پذیرد. در پس زمستان خشک بهاری‌ست که گیاهان را متولد و کوه‌ها را زنده می‌کند. تنها چیزی که دیگر متولد نخواهد شد انسان‌ها و متعلقات تاریخی […]

بدون دیدگاه