ركورد فروش براي آثار آی وی وی

مجموعه‌ای شامل ۱۲ مجسمه طلایی اثر آی وی وی هنرمند سرشناس چینی از سر حیوانات که در نامگذاری ماه‌های تقویم چینی استفاده می‌شوند، به قیمت چهار میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در یک حراجی فروخته شد.
آی وی وی هنرمند صاحب‌نام چین با فروش 12 مجسمه طلایی سر حیوانات به مبلغ چهار میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، رکورد جدیدی در فروش آثار خود ثبت کرد.
این هنرمند پیش از این، نسخه‌های متعددی از مجسمه حیواناتی را که نماد ماه‌های چینی یا برج‌های آسمانی هستند ساخته بود، اما این اولین‌بار بود که مجموعه‌ای کامل از آن‌ها به حراج گذاشته می‌شد.
رکورد فروش قبلی کارهای «آی وی وی» در حراج، یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود که توسط یک حراجی در آوریل گذشته ثبت شده بود.
به گزارش بی‌بی‌سی، مجسمه‌های برج‌های آسمانی از مجموعه مجسمه‌های کوچک‌تری الهام گرفته شده‌اند که در قرن هجدهم در ساخت ساعتی آبی به نام «فواره ساعت» در محوطه سلطنتی «یوان مینگ یوان» در پکن به کار برده شده بودند.
حراجی فیلیپس که حراج این مجموعه را انجام داد، در بیانیه مطبوعاتی خود نوشته است: این مجموعه از ۱۲ سر برج های آسمانی، ادامه سنت آی وی وی در تفسیر اشیای فرهنگی و به پرسش گرفتن درک و احساس ما از اصالت و ارزش است.
چند نسخه بزرگ‌تر از همین مجسمه‌ها که از برنز ساخته شده‌اند، قبلا در میدان «گراند آرمی» نیویورک و کاخ «بلنهایم» در آکسفوردشایر انگلستان به نمایش گذاشته شده بودند.
قرار است در ماه سپتامبر آینده نمایشگاهی انفرادی از آثار «آی وی وی» در آکادمی سلطنتی لندن برگزار شود.

 منبع (+)

نویسنده