ورک‌شاپ كاريكاتور «ایران آینده» به کار خود پایان داد

با مشخص شدن نفرات برتر؛ ورک شاپ (کارگاه عملی) كاريكاتور «ایران آینده» در حوزه هنری استان اردبیل به کار خود پایان داد.
ورک شاپ کاریکاتور «ایران آینده» در حوزه هنری استان اردبیل با محوریت اصلی جشنواره هنری ایران آینده در چشم انداز 1404 روز جمعه 8 اسفندماه 1393 از ساعت 14 تا 19 در مرکز آموزش حوزه هنری استان برگزار شد.
امیر رجبی؛ سرپرست حوزه هنری استان اردبیل با حضور در مراسم اختتامیه این برنامه گفت: نقش و اهمیت کاریکاتور، بیشترین تاثیر در نقد و به چالش کشاندن مشکلات و معظلات اجتماعی را دارد. و با این رویکرد، یک کاریکاتور می تواند جایگاهی فراتر از کتاب، همایش، کنگره و منبر را صاحب شود.
رجبی افزود: در جهان امروز، کاریکاتور به عنوان یک رسانه عمل می کند. پس اصلاح در جامعه نیز می تواند به دست هنرمندان کارتونیست صورت بگیرد.
ورک شاپ کاریکاتور «ایران آینده» در بخش کاریکاتور و با موضوع «جشنواره هنری ایران آینده در چشم انداز 1404» در دو گروه سنی آزاد و نوجوان با حضور سرپرست حوزه هنری استان، معاون فرهنگی هنری، اساتید، هنرمندان و دانشجویان برگزار شد.
در این کارگاه، حدود 20 نفر در گروه سنی آزاد و 10 نفر در گروه سنی نوجوان به طراحی کاریکاتور پرداختند که در نهایت 28 کاریکاتور در بخش آزاد و 23 کاریکاتور در بخش نوجوان، تولید و مورد داوری قرار گرفت.
هیات داوران شامل: شهرام رضایی، سهراب خیری و شیرین قلیپور با اشاره به کیفیت مناسب آثار تولیدی در هر دو بخش بیان کردند: علارغم اینکه؛ تعداد جوایز مشخص شده در بخش آزاد 3 نفر و در بخش نوجوان2 نفر را شامل می شد، با توجه به استقبال خوب هنرمندان و علاقمندان از این ورک شاپ و تولید آثار با کیفیت درخور، پیشنهاد افزایش تعداد جوایز را به 6 نفر در بخش آزاد و 4 نفر در بخش نوجوان دادیم و این امر با استقبال سرپرست واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان مواجه شد.
رحمان مجرد؛ سرپرست واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری در این خصوص بیان کرد: سیاست کلی برگزاری جشنواره ایران 1404 به نوعی ایجاد انگیزه، تشویق و امید به آینده است. چه هدفی فراتر از این که حوزه هنری استان اردبیل با اعتماد به جوانان هنرمند بعنوان سرمایه های آینده در راستای عملی شدن این اهداف، گام هایی هرچند کوچک را بردارد.
در پایان این مراسم از نفرات برتر به شرح ذیل با اهدای لوح و جایزه نقدی تجلیل شد:
در بخش گروه سنی آزاد از نیلوفر کبودین و امیر بیگ زاده؛ بعنوان نفرات اول مشترک، لیلی سلیمی و نادر محمدی؛ بعنوان نفرات دوم مشترک، احمد حاجی بابایی و محسن فرخی بعنوان نفرات سوم مشترک و از زهرا موذنی تقدیر بعمل آمد.
در بخش گروه سنی نوجوان بصورت مشترک از امیرعباس رادنوری، امیرحسین عیوضی، حمیدرضا پرستار و محمدحسین جوادی بعنوان برگزیده تقدیر بعمل آمد.

نویسنده