اتمسفری جدید در گالری ابد با چیدمانی از شبنم قفقازی

اتمسفری جدید در گالری ابد با چیدمانی از شبنم قفقازی
گزارش تصویری نمایشگاه
نمایشگاه چیدمان شبنم قفقازی با عنوان «همه چیز از همه چیز آغاز می‌شود…» چیدمان شبنم قفقازی گالری ابد

وارد فضای نمایشگاه که میشوی گویی از تمام جهان بیرون و جهان ذهنی خود جدا شده و در فضایی کم نور و با اتمسفری متفاوت و موسیقی ضبط شده از صدای هستی مواجهه میشوی.

«همه چیز از من آغاز می شود…» عنوان اثری که قرار بود در نمایشگاه گروهی قاصدک شرکت داده شود، در روزگاری که هنرمند معتقد بود پیام درون خود است و همه چیز از آن آغاز می‌شود. شبنم قفقازی در کند و کاو درون خود، درونی که اجازه زندگی کردن و نمایان شدن نداشت، جهان را درون خود می‌دید و اثر خود را بر مبنای این تفکر شکل داد. اما نهایتا هنرمند از شرکت در نمایشگاه امتناع ورزید.چیدمان شبنم قفقازی گالری ابد

مجتبی قربانی شاه کوچکی در بیانیه این نمایشگاه این چنین عنوان می‌کند:

در سال‌هایی که گذشت سفرهای درونی و بیرونی زیادی برای هنرمند اتفاق افتاد، کتاب‌ها و کشورهای زیادی وارد زندگی هنرمند شد، بالندگی و آزادی از قید و بندهای کودکی با مفهومی وسیع‌تر وارد حرفه هنرمند شد، اکنون همه چیز از همه چیز و در همه جا آغاز می‌شود. انسان نیز همچون هنرمند این اثر دوران مختلفی را تجربه کرده‌است، خودمرکزپنداری در دیدگاه انسان سابقه‌ای دیرین دارد؛ از آن دوران که می‌پنداشت زمین مرکز کائنات است و همه چیز به گرد این جهان کوچک می‌گردد. اما با انباشت تجربه و مشقت بسیار، انسان دریافت که ذره‌ایی کوچک در اقیانوس گیتی‌ست و نورهایی که در آسمان می بینیم هر کدام کهکشانی ست با میلیاردها جهان بزرگتر از جهان ما. به هر گوشه کوچک از هستی که می‌نگریم جهان‌هایی بزرگ، دست نیافتنی و راز آلود انتظار ما را می کشد. کوتاه اینکه انسانی که دیروز شک گالیله به زمین مرکز پنداری را برنمی تافت، امروز از شک به وجود جهان‌هایی موازی می گوید! جهان‌هایی بنیان شده بر اصل عدم قطعیت … چیدمان شبنم قفقازی گالری ابد

هنرمند این بار همان اثر را با اتمسفری جدید و با دیدگاهی تازه در گالری ابد و به صورت انفرادی به نمایش گذاشته است. اثر این حس را به مخاطب القا می‌کند که درون انسان جهانی بزرگ و وسیع است، اما این جهان ذره‌ایی کوچک در جهان‌هایی وسیع و موازی‌ست. جهان‌هایی تشکیل شده از همان ذرات کوچک. هر ذره همچون پیکسلی در کنار ذرات دیگر فضایی جدید خلق می‌کند، علاوه بر ماده سرامیک ماهیت کاشی‌گونه نشانی‌ست از کنار هم قرار گرفتن این جهان‌های پیچیده.

لازم به ذکر است نمایشگاه چیدمان شبنم قفقازی با عنوان «همه چیز از همه چیز آغاز می‌شود…» تا ۱۶ شهریور ماه در گالری ابد همه روزهبه جز دوشنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ابد برقرار است.

 چیدمان شبنم قفقازی گالری ابد

نمایشگاه های دیگر را اینجا ببینید.

نویسنده