گالری والی با نمايشگاه “زن‎‌ها و مبل‌ها”

تنديس:  گالری والی با نمايشگاه نقاشی‌های مریم درویش با نام “زن‎‌ها و مبل‌ها” از ۲۰ فروردین‌ماه آغاز به كار مي‌كند.

به گزارش آرتنا، اولين نمايشگاه گالری والی در سال جديد، مجموعه نقاشی‌های مریم درویش با نام “زن‎‌ها و مبل‌ها” است كه  از ۲۰ فروردین‌ماه به نمایش درمی‌‎آید. این مجموعه شامل 8 تابلو با تكنيك رنگ‌روغن است که همگی به شیوه فیگوراتیو کار شده و به موضوع زن می‌‎پردازد. آثار درويش، زنان را در لحظه‌ای خاص از زندگی‎شان به نمایش می‌‎گذارد كه دقیقا زمانی است که  کار مشخصی انجام نمی‌دهند.

مريم درویش در مورد مجموعه “زن‌ها و مبل‌ها” گفت: “از میان همه درگیری‎‌ها و شلوغی‎های زندگی یک زن، در این آثار لحظاتی انتخاب شده است که می‌‎تواند ساعات استراحت و فراغت آنان باشد. از سوی دیگر ممکن است این لحظه زمان تامل یا تردید زن پیش از یک تصمیم‎گیری یا پس از یک واقعه را نشان دهد، و یا لحظات خوشی را به تصویر بکشد که فرد از بی‌کار بودن یا وقت تلف کردن لذت می‌برد.

درويش با بیان اینکه تنها در یکی از تابلوهای این نمایشگاه زنی با سر و صورت به تصویر کشیده شده است افزود: “هرچند در این زن نیز نوعی بلاتکلیفی وجود دارد که باعث می‌‎شود حس‌وحال او همچنان برای بیننده مبهم باشد اما این اثر را می‌‎توان پایانی بر این مجموعه دانست. فرم چشم‎‌ها، لب‌ها و نگاه یک پرسوناژ باعث می‌‎شود او هویت خاصی پیدا کند و حتی شباهت همین اجزاست که باعث می‌‎شود ما دو نفر را شبیه هم بدانیم، درحالی‌که حذف صورت باعث شده است این زنان در عین عدم شباهت به یک فرد خاص، نماد یکی از زنان این جهان باشند.”

نمایشگاه “زن‎‌ها و مبل‌ها” از 20 فروردين ماه سال94 گشايش مي‌يابد و تا تاريخ 27 فروردين ماه نيز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 16 الي 20 به آدرس میدان ونک، خیابان شهید خدامی، شماره ۷۲، گالری والی مراجعه نمايند.

نویسنده