کتاب های نفیس چه ویژگی هایی دارند؟

آگهی

کتاب های نفیس

اگر جزو گروه افراد علاقه مند به هدیه دادن هستید و علاوه بر این هم در دسته افراد طرفدار کتاب و کتاب خوانی قرار دارید، قطعا فکر خرید کتاب به عنوان یکی از بهترین گزینه­ها برای هدیه بارها به ذهنتان خطور کرده است. از جمله کتاب­های محبوب برای هدیه دادن کتب نفیس هستند که در این مقاله به صورت کامل به معرفی آنها پرداخته، سپس به ویژگی کتاب های نفیس، انواع مختلف آنها و محتوایی که اغلب این کتاب­ها دارند، می­پردازیم.

 کتاب نفیس چیست؟

به طور معمول کتاب­هایی که از لحاظ کیفیت نسبت به انواع دیگر برتری دارند، در دسته کتب نفیس قرار می­گیرند. این کتاب­ها جلدهایی طلایی یا چرم دارند که با یک کاور اضافی همراه آن‌ها به مخاطبین عرضه می­شود. علاوه بر این کیفیت صفحات، نقش و نگارها، قلم استفاده شده و توجه به جزئیات این قبیل کتاب­ها در مقایسه با نوع معمولی بیشتر است.

در این میان تولیدکنندگان مشهوری همچون انتشارات پیام عدالت اکثر کتاب­های شعر، رمان­های معروف و کتب ارزشمند همچون قرآن را با کاورهایی زیبا و صفحه آرایی خاص روانه بازار کرده و به دست مخاطب می­رسانند. به طور معمول مخاطب این قبیل کتاب­ها افراد علاقه مند به داشتن کالکشن مجموعه­ای از کتاب یا طرفداران کتاب خوانی هستند.

ویژگی های کتاب نفیس

ما در بخش قبلی به معرفی کتب نفیس پرداختیم، اما مسئله مهمی که باعث ایجاد تمایز این کتاب­ها با آثار موجود دیگر می­شود، ویژگی­های خاص آن‌ها است که در این بخش به معرفی تک تک آن‌ها می­پردازیم.

استفاده از محصولات باکیفیت برای خلق کتاب

یکی از مهم­ترین فاکتورها برای افزایش ارزش و جذابیت یک کتاب کیفیت محصولات مورد استفاده در تولید صفحات، کاور و صفحه چینی آن است. به همین منظور کتب نفیس از بهترین محصولات چرمی، کاغذها، قطعات فویل طلایی رنگ، رنگ آمیزی و قلم ساخته می­شوند و به دست مخاطب می­رسند تا او بتواند با حسی خوب به مطالعه کتاب خود بپردازد.

ظاهر شیک و آراسته

شاید یکی از مهم­ترین ویژگی ­های کتب نفیس را بتوان ظاهر زیبا و شیک آراسته آن‌ها دانست. کاورهایی با بالاترین کیفیت موجود در کنار طرح و رنگ ایرانی باعث افزایش حس خوب مخاطب حین لمس صفحات کتاب می­شوند. تصور کنید برای خرید هدیه­ای روانه بازار می­شوید، قطعا مشاهده ظاهر شیک و زیبای کتابی همچون دیوان حافظ می­تواند باعث ترغیب شما برای خرید و هدیه دادن آن به عزیزتان شود.

صفحه آرایی جذاب

تک تک صفحات یک کتاب حین مطالعه آن می­توانند باعث ترغیب خواننده به اتمام کتاب، افزایش لذت وی حین مطالعه و عدم آزار چشم­هایشان شوند. به همین منظور انتشارات پیام عدالت سعی در خلق صفحاتی زیبا، جذاب و خوانا برای مخاطبین خود داشته تا آن‌ها بتوانند به دور از هر دغدغه­ای به مطالعه کتاب محبوب خود بپردازند.

انواع کتاب نفیس

به طور معمول اکثر خریداران مجموعه کتب نفیس شامل افراد علاقه مند به کتابخوانی یا افرادی که خواهان به یادگار گذاشتن کتابی به عنوان هدیه­ای به یاد ماندنی هستند، می­شوند. به همین خاطر تولیدکنندگان با هدف پاسخ دهی به نیازهای مخاطبین خود این قبیل کتاب­ها را در دسته بندی­های مختلفی روانه بازار می­کنند. از جمله انواع مختلف کتب نفیس موجود در بازار می­توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کتاب­هایی با قاب چرم
  • کتاب­های رحلی تلفیقی چرم و مس
  • کتب­های پارچه­ای با طراحی­های خاص
  • کتاب­های رقعی پالتویی -کشویی چرم و کاغذ
  • کتاب رحلی جعبه­ای طلایی رنگ

تولیدکنندگان با هدف پاسخگویی به نیاز خوانندگان مختلف اقدام به عرضه کتاب­هایی با سایزها و طرح­های متنوع کرده­اند تا مخاطبین بتوانند در هر سن و منبع درآمدی کتاب مدنظر خود را تهیه کنند.

محتوای کتاب نفیس
کتاب های نفیس

پس از آشنایی با ویژگی ­های کتب نفیس و انواع مختلف آن‌ها بد نیست نگاهی به محتوای غالب این کتب داشته باشیم. اکثر کتب نفیس محتوایی غنی دارند، به این ترتیب فارغ از هر برهه تاریخی مخاطبان خواهان مطالعه آن‌ها هستند. کتب نفیس با توجه به محتوا به انواع متنوعی همچون رمان، شعر، مذهبی، باستانی و تاریخی تقسیم بندی می­شوند که شما متناسب با نیاز، سلیقه و علاقه مندی­هایتان می­توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. از جمله کتاب­های باستانی و تاریخی معروف می­توان به شاهنامه اشاره کرد، کتاب­های رمان و داستان همچون مجموعه لیلی و مجنون، کتاب هزار و یک شب هم در این گروه قرار می­گیرند. پر فروش­ترین کتاب­های نفیس شعر شامل دیوان حافظ، آثار سعدی و مولانا می شود.

بهترین انتشارات کتاب نفیس

 به دلیل افزایش نیاز بازار نسبت به کتاب­هایی با کیفیت عالی و قیمت مناسب مجموعه­­های نشر کتاب مختلفی اقدام به چاپ و عرضه کتاب­های متنوع همچون شعر و داستان در قالب کتب نفیس کرده­اند، اما اینکه چه نوع انتشاراتی بهترین محصول را روانه بازار کرده و کدام یک بهترین انتشارات کتب نفیس به حساب می آیند؟ بسیار حائز اهمیت است.

خوشبختانه کتاب­های نفیس متنوعی در طرح­ها، سایزها، قیمت­ها و انواع مختلف وارد بازارهای فروش شده­اند که شما متناسب با شرایط و سلیقه خود، پس از بررسی ظاهر کتاب یا صفحات آن‌ها می­توانید پاسخ این سوال را با توجه به سلیقه و نیازتان بیابید.

البته توجه داشته باشید که انتشارات پیام عدالت با سابقه ای چندین ساله در حوزه چاپ کتب نفیس، توانسته تاکنون هزاران نسخه کتاب نفیس از جمله آثار بزرگترین شاعران و نویسندگان ایرانی کلاسیک و معاصر را روانه بازار کند.

با این توصیفات می توان گفت، به طور معمول کیفیت کتاب­های نفیس نسبت به کتاب­های معمولی موجود در بازار زیاد است و مخاطب با توجه به سلیقه خود باید بهترین انتشاراتی را برگزیند.

سخن پایانی

ما در این مطلب به ویژگی ­های کتب نفیس به صورت کامل پرداختیم تا شما پس از مطالعه موارد ذکر شده بتوانید با خیالی راحت نسبت به خرید یا عدم خرید این کتب تصمیم گیری کنید. علاوه بر این در بخش انواع مختلف به مدل­های متنوع این کتب در بازار اشاره کردیم تا بدانید تولیدکنندگان ایرانی چه مدل­هایی را تولید و روانه بازار می­کنند. در صورتی که خواهان کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کتب نفیس هستید می توانید به سایت رسمیpayamedalat.com  مراجعه کنید.

تازه های نشر آوام سرا

نویسنده