جایزه اقامت هنری کوشک

تندیس: اولین دوره جایزه اقامت هنری کوشک در تهران برگزار می‌شود.

اولین دوره جایزه اقامت هنری (Artist Residency) کوشک، با حضور چهار هنرمند فعال در رشته‌های مختلف هنری به مدت یک ماه در تهران برگزار می‌شود. این هنرمندان طی فراخوان بین‌المللی از بین ۲۵۰ شرکت‌کننده از ۷۰ کشور داوری و انتخاب شده‌اند.

حامد جابرها، یکی از کوردینیتورهای این رویداد گفت: «نشست معارفه چهار هنرمند حاضر در این رویداد روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۵ و ۱۶ تیرماه در موسسه هنری «رای‌بُن» برپا خواهد شد و در ادامه این چهار هنرمند طی بیست روز اقامت در کوشک، نحوه اجرای آثارشان را ارزیابی خواهند کرد. ازآنجا که این چهار هنرمند هر یک ملیت‌های مختلفی دارند و برای اولین بار در این رویداد با یکدیگر آشنا می‌شوند، تصمیم‌گیری در خصوص اجرای آثار به‌صورت انفرادی یا گروهی، منوط به نحوه تعامل و تصمیم آنان خواهد داشت.»

گفتنی است معارفه و آشنایی با (Sandra Stanionyte(Performer Artist)  Korinsky(Sound Artist در تاریخ دوشنبه ۱۵ تیرماه، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار خواهد شد و آشنایی با (Kevin Gaffney(Filmmaker و (Elena Artemenko(Visual Artist در تاریخ سه‌شنبه، ۱۶ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزارخواهد شد.

tandis-iran-22

شایان‌ذکر است؛ کوشک به‌عنوان اولین موسسه رسمی اقامت هنری در تهران، قصد دارد هرساله این جایزه را به چهار هنرمند برجسته رشته‌های مختلف اختصاص دهد.

اقامتگاه هنری کوشک یک فضای فرهنگی و هنری است که تلاش دارد فضای مناسبی برای هنرمندان، موزه‌داران، پژوهشگران، نویسندگان و فیلم‌سازان برای برقراری گفت‌وگو و تبادل‌های بینا فرهنگی ایجاد کند.

شایان ذکر است که موسسه هنری «رای‌بُن» در خیابان مفتح شمالی، پایین‌تر از مطهری، خیابان زهره، خیابان قابوس‌نامه، پلاک ۱/۶، واحد ۲ واقع شده است.

نویسنده