نمایشگاه آثار گروهی از نقاشان معاصر گیلان در گالري لاله برگزار مي گردد

گالری لاله در ادامه رویکرد خود به تنوع گستره جغرافیایی هنر معاصر ایران و زمینه سازی برای معرفی هنرمندان فعال خارج از مرکز و ارایه جدیدترین تجربیات تجسمی آن ها در پایتخت، سومین نمایشگاه نقاشان معاصر ایران را به گروهی از هنرمندان گیلان اختصاص داده است. در این نمایشگاه آثار نقاشی 35 نفر از هنرمندان پیشکسوت و جوان گیلانی که بخشی ساکن در تهران و بخشی در استان گیلان حضور دارند، در معرض دید و بررسی علاقمندان قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه با حضور هنرمندانی به شرح ذیل برگزار خواهد شد:

حسين محجوبي، فاطمه روشن ضمير(گوجي)، محمد تقي مرتاض هجري، خسرو روشن، محمد حسن رضايي،کريم نصر، فرامرز توحيدي، نعمت لاله اي، پرويز روزبه، جمشيد حقيقت شناس،داور يوسفي، صمد توانا، حميدرضا جهاني، فريدون اميدي،مهناز پسيخاني، محمود فخري نژاد، محمد زحمتکش، افشين آماده، رشيد غلامي پور، احمد منتظري، شاهين آروين، حسين نوروزي، مازيار عمادزاده، مظفر تقوا بلسي، اميد ژاله، امين شاهد، مرتضي زاهدي، زنده ياد علي عامه کن، حسن عامه کن، امير سقراطي، امير شعباني پور، آيدين خان کشي پور، امين باقري، سوده بخشنده، الميرا روزبه

در یادداشت نمایشگاه به قلم کریم نصرآمده است:

“گیلان در عرصه هنرهای تجسمی ایران موقعیتی ممتاز دارد.شمار قابل توجهی از هنرمندان هنرهای تجسمی از این خطه برخاسته اند،اماعجب آن که به رغم بالیدن در آغوش طبیعت، شیوه “طبیعت گرایانه” وباز سازی طبیعت نقشی ناچیز در آثار این هنرمندان دارد.اینان حتی وقتی به تجلیل از زاد بوم خود میپردازند نیز با زبانی بصری پیکره ها ورویدادها را می‌نمایانند .این ماجرا از زمان جلیل ضیاء پور تابه امروز به همین منوال گذشته است.چه رازی در این نهفته است ؟

مهم تر آنکه شمار زیادی از نقاشان این جغرافیا می‌نویسند، نقد میکنند ودر عرصه چالش‌های نظری نیز قلم می‌زنند.این ها در پی چیستند؟ از چه روی هنرمندان این قوم عرصه‌های عمل ونظر را مدام می‌کاوند ؟ آیا پیوندی میان تاریخ، زیست بوم و آرمان های آنها نهفته است ؟ آیا دریاو رودهای جاری در رویای این هنرمندان آرمانی در نهاد آنان به ودیعه نهاده؟ البته که چنین است: مگر میشود پیوندی میان آب وآسمان وخاک وروان تنیده نشود.دم به دم نوشدن آموزه سپید رود است .شاید راز بی قراری نقاشان کرانه سپیدرود در این است؛تمنای نوشدن، همیشه.عطشی که هیچ گاه فرونمی‌نشیند. عطش یافتن راه های نو، تشنه بر کرانه سپید رود .”

نمایشگاه به کوشش مظفر تقوی بلسی گردآوری شده و در نگارخانه لاله برگزار می شود.

آیین گشایش این رویداد، روز جمعه 24 مرداد از ساعت 16 تا 20 خواهد بود و علاقه مندان می توانند برای بازدید و خرید آثار تا 17 شهریور از ساعت 9 تا 19 به استثنای ایام تعطیل به نگارخانه لاله مراجعه نمایند

نویسنده