همایش حقوق مالکیت هنری و ادبی

تندیس: همایش «حقوق مالکیت هنری و ادبی» یک شنبه ۱۸ مرداد ۹۴ در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در این همایش، دکتر مجید سرسنگی، مدیرعامل و دکتر محمد سریر، رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران و نیز خانم لادن حیدری مدیرکل حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی می کنند و در پنل علمی همایش، دکتر سعید حبیبا، دکتر هادی وحید، دکتر حمیدرضا ششجوانی و خانم سوره اسفهلانی به ارائه مقاله می پردازند. بخش پایانی همایش «گفتگوی پژوهشی» پیرامون مالکیت فکری در حوزه کتاب وادبیات است که با حضور نمایندگان نهادهای صنفی کتاب و نویسندگان برگزار خواهد شد.

hamayesh-khane-honarmandan
در توضیح لزوم برگزاری این همایش آمده است: حداقل دو دهه است که تغییرات جهانی اقتصاد، سمت و سویی فرهنگی به خود گرفته و گسترش اقتصاد دانش‌­بنیان با رونق هنر در سطوح ملی و جهانی همراه گشته است. از این رو از یک طرف مناسبات حقوقی هنرمندان با کارفرمایان، سازمان­های دولتی و بازار اهمیت ویژه یافته و از طرف دیگر کل بدنه این اقتصاد جدید منوط به وضع قوانین مناسب و اجرای آن شده است. در واقع رعایت حقوق مالکیت هنری و ادبی، ضامن رشد و ارتقای رقابت­‌پذیری در جهان امروز است.
معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران در پی برگزاری همایش اقتصاد هنر در سال گذشته و در جهت بازاندیشی در سازوکارها و مبانی تعامل هنرمندان با موضوعات متلابه اقتصادی و حقوقی؛ همایش «حقوق مالکیت هنری و ادبی» را با حضور جمعی از پژوهشگران؛ استادان و مدیران حوزه­‌ های اقتصاد هنر و حقوق هنری و با مشارکت سازمان زیباسازی شهرتهران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می­ کند.

همایش از ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۱۸ مردادد در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، انتهای خیابان موسوی برگزار می گردد.

حضور در همایش برا عموم علاقه‌مندان آزاد است.

 

نویسنده