پرسه زنی در شهر

تندیس: جامعه ی نیومدیا و پروژه های آران کارگاه “پرسه زنی در شهر” را در روزهای پایانی پروژه «تهران حقیقی و مجازی» برگزار می کنند.
به گزارش جامعه نیومدیا این کارگاه سه روزه، که توسط پگاه طبسی‌نژاد برپا می‌گردد، تلاشی است برای خلق اثر هنری با نگاهی بینارشته ای، با فرآیندی کنترل شده و سیستماتیک، که هنرمندان زمینه ها و مدیوم‌های گوناگون را گرد هم می‌آورد تا در سه روز گوناگون با همدیگر همسفر شوند. همسفر پرسه زنی در محله ای از شهر، که این بار، نوفل لوشاتوست.

aran-projects
روز اول کارگاه، در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌هاى محله نوفل لوشاتو، به درک و مشاهده اختصاص می یابد. روز دوم، روز نگاه دوباره و مسیردهی است. بیشتر مدت زمان این روز را در محل گالری «پروژه‌های آران» در خیابان نوفل لوشاتو خواهیم بود و متریال روز اول را موضوع کار قرار می دهیم.
سومین روز هم در محل گالری «پروژه‌هاى آران» برگزار خواهد شد. این مرحله جایى است که خواهیم دریافت این کارگاه پایان مى‌گیرد یا زمانى براى آفرینش خواهد بود.
کارگاه “پرسه زنی در شهر” اولین مجموعه از مجموعه ورک شاپ هایی است به هدایت پگاه طبسی نژاد و با محوریت ایجاد پروژه‌های بینا رشته ای برگزار می‌شود . این کارگاه، فاقد حالتی آموزشی / کلاسی است، بلکه مجالی است برای دیدار، گفتگو و همکاری هنرمندان از رشته ها و رسانه های متفاوت هنر.
اولین دوره‌ی کارگاه “پرسه زنی در شهر” با همکاری جامعه‌ی نیومدیا و گالری آران در روزهای پایانی نمایشگاه تهران حقیقی و مجازی برگزار می‌شود.
ظرفیت کارگاه محدود است لطفا حضور خود را اعلام کرده از طریق ایمیل pegah.tn@gmail.comثبت نام کنید.
زمان کارگاه، مقارن با روزهای پایانی نمایشگاه «تهران حقیقی مجازی» روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، از ساعت ده تا سه عصر
و جمعه سه تا هشت عصر خواهد بود.
شرکت در کارگاه‌ رایگان است

ریشه های هنر هنرمند را در کجا می توان جستجو کرد؟ تصاویر،موتیوها، آواها، انگاره ها و حتی محتوای هنری آثار هر هنرمند، از چه ریشه ای سیراب می شوند؟ اگر بپذیریم که “زیست” هنرمند به “زایش” هنری او می انجامد، “فضا” و “جهان” جغرافیایی و زمانی این زیست، موضوعیت می یابد. پرسش در اینجا این است که آیا هنرمند می تواند سفر در این بعد زمانی و مکانی را سرعت بخشد؟ آیا می توان در روندی “خودآگاهانه”، تن به میان‌بری داد که ماهیت زمانی، مکانی، زیستی را به “تجسم” برساند و قابلیت ارائه بخشد؟

پگاه طبسى نژاد هنرمند بینارشته‌اى است که در زمینه‌هاى اجراهاى تجربى، پرفورمنس اینترنتى (شبکه اى) و چیدمان‌هاى تعاملى فعالیت مى کند. وی، لیسانس خود را در رشته کارگردانى تئاتر از دانشگاه هنر تهران دریافت و سپس در رشته هنر میان رشته‌اى از دانشگاه سایمون فریزر کانادا مدرک فوق‌لیسانس کسب کرد. او هم چنین در زمینه رقص معاصر و طراحى رقص در کنسرواتوار رقص پاریس آموزش دیده است.
بیشتر تحقیقات و مطالعات طبسى نژاد در زمینه نظریه «حضور» و گفتگو (تعامل) میان رسانه‌هاى مختلف هنرى است. وى به تعامل و بر هم کنش میان مرزهاى فرم‌هاى غیرمتجانس هنر معتقد است . پگاه طبسى نژاد در چهارمین سالانه هنر دیجیتال تهران -تادااکس ٠۴- چیدمانى ١٢ روزه به نام «مونیتورینگ (تهران)» را ارائه کرد که به طرح پرسش درمورد چگونگى و کیفیت حضور ساکنین شهر تهران مى‌پرداخت.
از دیگر پروژه‌هاى وى در کانادا مى توان به «مونیتورینگ (خانه عروسک)» -شامل بیش از ۶٠ ساعت پرفورمنس مستمر به همراه چیدمانى مجازى-، «خاطرات جعلى»، «مرا بخوان» و «کاریزما» اشاره کرد که «کاریزما» در فستیوال‌هاى Push-Festival- Push-OFF کانادا و Dancing on the Edge Festival در هلند اجرا شده است.

کارگاه “پرسه زنی در شهر”
تهران، حوالی نوفل لوشاتو
۲۱ – ۲۳ مرداد ۹۴

نویسنده