«زوال» در گالری شیرین

تندیس: دومین نمایشگاه انفرادی “هامد جابرها” با عنوانِ “شدن” برگزار می‌شود. “شدن” فصل اول از مجموعه زوال است .

گالری شیرین از ۳۰ مرداد ماه پذیرای ۱۵ تصویرو ۳۰ حجم با تکنیک عکس، شیئی و ترکیب آن‌ها با ژلاتین است که به شکل چیدمان ارائه می‌شوند. جابرها در این مجموعه به فرایند شیمیایی”کپک زدگی” پرداخته و زاویه ای متفاوت درچرخه‌ی هستی را مورد توجه قرار داده است.

jaberha-shirin

در بیانیه هنرمند آمده است:

فصلِ «شدن» اولین فصل از مجموعه‌ی «زوال» است. به شاخک‌ها و قارچ‌های مرموز و نامنظم میوه‌ها و غلات و غذاها نگاه می‌کند و به هایف‌های روی نان و موز خیره می‌شود. کپک و رطوبتِ نشسته بر تغییر و فساد را می‌بیند و مرگ را از این سموم و پرزها بومی‌کشد. تا وقتی هوا هست و دما مساعد، خوشمزه‌های شور و شیرین را با میکروارگانیسم‌های خود رنگین و لزج خواهد کرد. ترش و تلخ و بَد بو است و حواس را برهم ‌می‌زند و بیمارمان می‌کند.

اغلب آن‌ها را کِشت کرده‌ام تا فرصت تماشای تغییرشان را داشته باشم. اگرچه بعضی از تصاویر انتزاعی به نظر می‌رسند، ولی قطعات نسبتاً بزرگی از نان و ماست و روزمرگی … است. اینجا هوا را از آن‌ها گرفته‌ام. زیرِ لایه‌ی شفاف ژلاتین نگهشان داشته‌ام تا چند دقیقه میل به تغییر و شُدن را که میل غالب بر آن‌هاست، ببینید. این‌ها هرروز و هرلحظه به شما و هرچه در اطرافتان بوده دست‌زده‌اند. حالا نوبت شماست که بهشان دست بزنید. آن‌ها را لمس کنید.

نمایشگاه تا ۱۲ شهریور ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر برقرار است. گالری شیرین در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳، پلاک ۵ واقع شده است.

Poster_jaberha-shirin

نویسنده