گرنت عکاسی مستند «شید»

تندیس: شورای سیاست‌گذاری جایزه شید در آستانه‌ی برگزاری ششمین دوره‌ی این جایزه، فراخوان اولین دوره گرنت شید (کمک هزینه تکمیل پروژه‌های عکاسی مستند) را اعلام می نماید.
طبق سیاست‌های تدوین شده‌ی این گرنت، هر سال یک عکاس زن و یک عکاس مرد زیر ۳۵ سال، برای تکمیل پروژه‌ی عکاسی مستند در قالب یک موضوع مشخص مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند. هزینه‌های برگزاری این گرنت و مبلغ کمک‌هزینه، توسط گروهی از خود عکاسان مستند تامین شده است.

موضوع فراخوان اولین دوره: «محیط زیست ایران»

آیین نامه اولین گرنت شید
– کمک هزینه شید به عکاسانی اعطا می‌شود که ایده‌ی خوب و منحصر به فردی برای انجام یک پروژه عکاسی مستند در موضوع ارائه شده داشته باشد. این ایده باید در قالب یک پروپزال (طرح نوشته شده) ارائه شود و پس از آن هیاتی متشکل از کارشناسان از میان طرح‌های دریافت شده، ۲ طرح را شایسته دریافت کمک هزینه و انجام پروژه خواهند دانست.
– تمامی مراحل ثبت نام و ارسال طرح و اطلاع رسانی جشنواره از طریق سایت عکس آنلاین صورت می‌گیرد.
– شرکت در این فراخوان برای تمامی عکاسان مستند رایگان است.
– عکاس باید فرم خام پروپزال را از این آدرس دریافت کرده و پس از تکمیل، از طریق فرم ثبت نام در پایین این صفحه ارسال نماید.
– متن پروپزال (طرح پیشنهادی) باید در حداکثر ۱۰۰۰ کلمه ارسال شود. این متن پیشنهادی مورد قضاوت هیات کارشناسی قرار خواهد گرفت و در نهایت ۲ پروپزال برای دریافت کمک هزینه انتخاب خواهند شد.
– عکاس همچنین باید یک مجموعه از کارهای قبلی خود را (در هر موضوعی) بعنوان نمونه کار و مشخص نمودن سطح عکاسی خود به هیات کارشناسی ارائه دهد. هیات کارشناسی از این نمونه کارها برای شناسایی توانمندی‌های عکاس استفاده خواهد نمود. این مجموعه باید بین ۱۵ تا ۳۰ فریم عکس (ضلع بزرگ ۸۰۰ پیکسل) و همراه با توضیحات باشد و بصورت ZIP (حداکثر ۱۰ مگابایت) ارسال شود.

sheedgrant
– موضوع اولین گرنت شید مربوط به «محیط زیست ایران» است طرح نوشته شده عکاس باید مرتبط با مسائل، چالش‌ها و دغدغه‌های محیط زیست و پیامدهای آن بر زندگی اجتماعی باشد.
– برندگان گرنت باید از کمک هزینه برای تکمیل پروژه ی پیشنهادی خود استفاده کند. آن‌ها موظف هستند مجموعه عکس خود را حداکثر ظرف مدت ۳ ماه (تا پایان آذرماه ۱۳۹۴) تکمیل کنند. در این مدت دو نفر عکاس حرفه ای بعنوان مشاور بر فعالیت‌های این دو عکاس نظارت و آنها را در پیشبرد مجموعه‌شان یاری خواهند کرد.
– مجموعه‌های برنده کمک هزینه پس از تکمیل، همزمان با نمایشگاه ششمین دوره جایزه عکس شید به نمایش گذاشته خواهند شد.
– برندگان متعهد خواهند بود تا زمان برگزاری نمایشگاه، آثار خود را در هیچ محلی اعم از نمایشگاه یا مطبوعات منتشر نکنند و به هیچ شخص حقوق و یا حقیقی اجازه ی چاپ اثر را ندهند.
آخرین مهلت ارسال پروپزال: پایان ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ – (مهلت ارسال پروپزال تحت هیچ شرایطی تمدید نخواهد شد)
مبلغ کمک هزینه: ۲ میلیون تومان (۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال) برای هر عکاس
[button color=”green” size=”small” link=”httphttp://aksonline.ir/fa/13940528/17064.html/” icon=”Register” target=”true”]صفحه نامنویسی[/button]

نویسنده