نیوشا توکلیان برنده جایزه پرنس کلاوس

تندیس: نیوشا توکلیان هنرمند عکاس ایرانی جایزه اصلی مسابقه پرنس کلاوس 2015 را از آن خود کرد. این جایزه هرساله در هلند توسط بیناد پرنس کلاوس برگزار می گردد. طبق اعلام رسمی این خبر در وبسایت پرنس کلاوس، این جایزه صد هزار یویوریی روز 11 آذر در قصر سلطنتی آمستردام به وی تقدیم می گردد. همچنین نمایشگاهی از آثار توکلیان از 27 نوامبر 2015 تا 4 مارچ 2016 در گالری جایزه پرنس کلاوس برپا می گردد.

به گزارش تندیس به نقل از روزنامه شرق:بنیاد پرنس‌کلاوس درمورد دلیل انتخاب عکاس ایرانی در این دوره نوشت: «برای نمایش زیبا و تأثیرگذار پیچیدگی‌ها و ابهامات ایران معاصر، برای ترکیب مطلوب عکاسی خبری و هنر از طریق یک زبان بصری قوی، برای تعهد به صدای زنان و حمایتش از عکاسان جوان، برای انتقال شجاعانه واقعیت‌های سیاسی و اجتماعی تاریخ و فرهنگ ایران، برای یادآوری محدودیت‌های بشر و برای ایجاد درک و شفقت بین‌فرهنگی، این جایزه به نیوشا توکلیان می‌رسد».

نیوشا توکلیان در یادداشتی اعلام داشته است مبالغی از این جایزه را به موسسه محک، جایزه عکاسی شید(جهت تامین کمک هزینه عکاسان جوان) انجمن های حمایت از حیوانات در ایران و پناهندگان سوری و عراقی اهدا خواهد کرد.

 

look

 

هم اکنون آثاری از این هنرمند عکاس ایرانی در نمایشگاه فستیوال پرتره سازی در گالری شیرین به نمایش درآمده است.

 

نویسنده