پایان نشستهای نقد و بررسی فستیوال پرتره سازی

مونا شهریاری، تندیس: فستیوال پرتره‌سازی در ادامه برنامه های نقد و بررسی در بخش جنبی دو روز آخر هفته ی اول نمایشگاه را با حضور پیمان هوشمندزاده و آزاده اخلاقی گذراند و با برگزاری دو نشست به جلسات نقد و بررسی چهارمین فستیوال پرتره‌سازی پایان داد.

در روز پنجشنبه پیمان هوشمندزاده با نمایش آثار و مجموعه‌های خود از ابتدای فعالیت عکاسی در دوران دانشجویی تا به امروز به ارائه روند کارکرد خود، چگونگی انتخاب سوژه‌ها و در نهایت گونگی ارائه آثار پرداخت. وی که در تمام دوران فعالیت عکاسانه خود تمرکز ویژه‌ای بر روی پرتره نگاری و مستند نگاری اقشار و تیپ ها و فرهنگ‌های گوناگون اجتماعی داشته است در گفتگو با شرکت کنندگان به بیان چگونگی اتفاق افتادن پروژه‌های مختلف، موانع و مشکلات موجود و بویژه چگونگی ارتباط گرفتن با سوژه‌هایش پرداخت. نشست روز پنجشنبه با نمایش مجموعه «میخ» که به نقل از خود هنرمند گزیده ایست از میان تمام مجموعه عکس‌های وی که به نوعی رگه‌هایی از نگاه طنز در آن‌‌ها دیده می شود، پایان یافت

IMG_3231

IMG_3244

در روز جمعه ۲۰ شهریور، آزاده اخلاقی ، در آخرین روز نشست‌های فستیوال چهارم حضور یافت. خانم اخلاقی با تمرکز بر مجموعه « به روایت یک شاهد عینی» که مطرح ترین پروژه دوران کاری هنرمند تا کنون به شمار می‌رود، به بیان چگونگی شکل گیری ایده این مجموعه و توضیحاتی درباره مراحل اجرا و ارائه و بازتاب های آن در میان مخاطبین پرداخت. جذابیت این مجموعه برای مخاطبین به جهت اینکه از معدود پروژه های عظیم عکاسی معاصر ایران در حیطه عکاسی صحنه آرایی شده  به لحاظ پروسه تولید می‌باشد، یکی از دلایل حضور تعداد زیاد شرکت‌کنندگان در این نشست بود و پرسش و پاسخ های مفیدی در جلسه مطرح شد و نکات آموزشی خوبی نیز در این میان برای علاقه‌مندان به این حوزه از عکاسی بیان گردید.

IMG_3270

IMG_3306

در پایان نشست‌ها جاوید رمضانی، مدیر هنری فستیوال پرتره‌سازی ضمن ابراز رضایت از عملکرد کارگاه‌ها و نشست‌‌های امسال در پاسخ به استقبال شرکت کنندگان و درخواست‌های آنان  ادامه برگزاری این کارگاه‌ها و جلسات را پس از نمایشگاه و درطول سال جاری را از سوی برگزارکنندگان فستیوال اعلام کرد.

نمایش آثار منتخب چهارمین فستیوال سالانه پرتره‌سازی تا پایان روز سه شنبه ۲۴ شهریور ۹۴ در گالری شیرین ادامه خواهد داشت.

بازدید روزانه از نمایشگاه :۱۱ تا ۱۹ همه روزه به جز دوشنبه ها
نشانی: تهران- خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک۵ -گالری شیرین

نویسنده