فراخوان دومین برنامه تبادل هنری ایران و بلژِیک

تندیس: فراخوان دومین دوره برنامه تبادل هنری ایران و بلژیک منتشر شد

برنامه تبادل هنری فرمی از اقامت هنری است که امکان تبادل و گفتگوی فرهنگی و هنری با هنرمندان کشورهای دیگر را فراهم می سازد. در اقامت هنری، هنرمند با فاصله گرفتن از فضای کار و زندگی روزمره خود در زمان اقامت در کشوری دیگر متاثر از فرهنگ و هنر آن کشور دست به خلق اثر می زند. در تبادل هنری علاوه بر برخورداری از شرایط اقامت هنری فرصتی در اختیار هنرمندان برنامه قرار می گیرد تا علاوه بر تمرکز بر فعالیت تخصصی خود در طول مدت زندگی در یک کشور جدید، به تبادل، گفتگو و خلق اثر در کارگاهی مشترک با هنرمندان حاضر در برنامه نیز بپردازند.

اقامت فرهنگی کوشک یک فضای فرهنگی و هنری در تهران است که با فراهم آوردن محیطی مناسب برای هنرمندان، کیوریتورها، محققان، نویسندگان و فیلم سازان به ترویج گفتگوی بین فرهنگی و توسعه هنری می پردازد. کوشک می کوشد در برنامه های تبادل خود که با همکاری موسسات فرهنگی و هنری سراسر دنیا برگزار می کند سهمی در رشد و توسعه فرهنگ و هنر ایران داشته داشته باشد.

این برنامه با همکاری موسسه کوشک و آنتورپ بلژیک در دو بخش برگزار می شود. بخش اول در تهران با حضور یک هنرمند منتخب ایرانی و یک هنرمند منتخب بلژیکی در فوریه ۲۰۱۶ (بهمن و اسفند) و بخش دوم برنامه در شهر آنتورپ بلژیک و با حضور همان هنرمندان در آگوست ۲۰۱۶ (مرداد و شهریور) برگزار خواهد شد. مهلت ثبت نام این برنامه برای هنرمندان ایرانی تا ۳۱ اکتبر (پایان روز نهم آبان) در نظر گرفته شده است. از کلیه هنرمندان علاقه مند جهت ثبت نام در این برنامه دعوت می شود.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر و فرم ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمایید:

Open Call for Iranian and Belgian Artists

kooshk-belgium

نویسنده