اهدای جایزه بزرگ صلح به حسن روحانی

تندیس: اختتامیه جشنواره هنر صلح عصر دوشنبه ۳۱ شهریور ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاروان با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، علی ترابی مدیر انجمن موسیقی، علیرضا مشایخی پیشکسوت هنر موسیقی، عباس سجادی مدیر فرهنگسرای نیاوران، محمد درویش مدیر کل مشارکت مردمی سازمان محیط زیست، سعیده قدس بنیان‎گذار موسسه محک، حجت‎‌الاسلام محمدعلی زم ریاست شورای سیاست‏گذاری جشنواره “هنر برای صلح”، فریدون فربد دبیر جشنواره “هنر برای صلح”، بابک توتونچی دبیرکل سازمان غیردولتی مکتب حرمت حیات و جمعی از هنرمندان و علاقه‎مندان برگزار شد.

به نقل از هنر آنلاین در این مراسم علی مرادخانی در سخنانی درباره صلح گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی کار دشواری است زیرا مورد داوری قرار می‌‎گیرد و درون هریک از بخش‎های آن باید نکته‎ای مفید وجود داشته باشد. این روز‌ها صحبت کردن از صلح آسان است و هر کسی امکان این کار را دارد اما آنچه امروز بشر در همه جای دنیا به آن نیاز دارد اندیشیدن و کار کردن درباره صلح است.

وی ادامه داد: هنر بخشی از آرزوی انسان را در دنیایی متفاوت تجلی می‌‏بخشد و در حقیقت بخشی از آن چیزی است که بشر همیشه به دنبال آن می‌‎گردد. فرهنگسرای نیاوران در برگزاری این جشنواره خوب عمل کرده است و چنین رویکردی باید در برنامه‎های ما وجود داشته باشد و همواره برای پرداختن به آن همت گماریم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: هنر آرمان‌هایی را برای جامعه به بار می‌آورد و از این منظر هنر متعد دستاوردهای بسیاری برای جامعه دارد که از میان آن‌ها می‌‎توان به کاهش مشکلات و اضطراب‎های جامعه اشاره کرد. رسالتی که دوستان ما در این زمینه بر دوش دارند رسالت مقدسی است و ما امیدواریم بتوانیم کمک کنیم تا این دوستان در استمرار مسیری که در پیش گرفته‎اند موفق باشند.

همچنین عباس سجادی نیز در این مراسم پشت تریبون رفت و در سخنان کوتاهی گفت: از همه کسانی که در برگزاری این جشنواره به ما کمک کردند از جمله هنرمندانی که آثاری را برای این جشنواره خلق کرده یا در اختیار ما قرار دادند، تشکر می‌کنم و امیدوارم همانطور که آقای رییس جمهور جهان عاری از خشونت را آرزو کردند با آنچه در شرایط پساتحریم به وجود آمده است شاهد اتفاق‌های خوبی در کشور باشیم.

 

در پایان این مراسم چهار نشان عالی صلح به جلال ستاری اسطوره‌شناس و اندیشمند معاصر برای تلاش برای اعتلای فرهنگ، علیرضا مشایخی آهنگساز پیشکسوت برای تلاش برای اعتلای موسیقی، سعیده قدس نویسنده و نیکوکار، برای تلاش برای فعالیت‎ خیرخواهانه و در ‌‌نهایت به حسن روحانی رئیس جمهور ایران برای گسترش فرهنگ گفت‎وگو اهدا شد. نشان ویژه رییس جمهور به زودی به دست ایشان خواهد رسید.

banner-solh

 

نویسنده