نمایشگاهی در رسای ادب فارسی

تندیس: گالری حنا به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل  و روز ادب فارسی در سازمان ملل وبا همکاری دفتر این سازمان در تهران نمایشگاه نقاشی خطی از آثار آقای امیرعلی ایزدی بر پا کرد.
ادبیات تمدن سازاست و آنچه مایه مباحات ایرانیان می‌باشد حضور ابیات سعدی علیه الرحمه بر سر در دبیر خانه سازمان ملل است که در طول هفتاد سال ارزش ایرانیان در شکل گیری تمدن معاصر رایاد آوری میکند .آقای امیرعلی ایزدی، هنرمند آثار ارائه شده ،در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: “شاعران و فلاسفه ی ایرانی همانند سعدی، حافظ و مولانا دیدگاه خود از صلح را با کلمات زیبایشان نشان داده اند. این دیدگاه ها امروز شعارهای اصلی سازمان ملل متحد هستند.”
آقای ایزدی در ادامه افزود: “تلاش کرده ام با الهام گرفتن از شعرا مجموعه ی جدیدی از اشعار جاودانه آنها را خلق کنم.”
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، که گروهی از دیپلمات ها، همکاران سازمان ملل متحد و رسانه ها در آن حضور داشتند، آقای گری لوییس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، در سخنان آغازین خود گفت:”این نمایشگاه به دلایل مختلف برای ما مهم است. مهمترین دلیل آن هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد است که امسال آن را گرامی می داریم. این برنامه شروع رسمی فعالیت های فرهنگ ساز ما به همین مناسبت است.”
آقای لوییس در ادامه افزود: “برای هفتاد سال سازمان ملل متحد، سازمانی که بیش از ۳۰ سال افتخار کار کردن در آن را دارم، به ترویج صلح، حقوق بشر، عدالت و توسعه پرداخته است. گاهی موفق شده ایم و گاهی هم شکست خوردیم. اما هیچگاه باورها و اصول خود را فراموش نکردیم و همواره تلاش کرده ایم که در قالب سازمان ملل متحد رشد کنیم.

نمایشگاه تاسوم مهرماه بازدید عموم داشته و بخشی از عواید فروش آثار آن به فعالیت های بشر دوستانه سازمان ملل در ایران تعلق می گیرد.

۱۵-۹-۲۵-۱۱۰۲۹img_9491

نویسنده