عکس‌های محمدرضا میرزایی در ایتالیا

«تا زود» عنوان  نمایشگاه عکسهای محمدرضا میرزایی است که از ۱۵ مهر تا ۹ آبان‌ماه در گالری مایکمرا برگزار خواهد شد و ۱۷ عکس تازه از محمدرضا میرزایی در این نمایشگاه ارائه می‌شود. در بخشی از توضیحات منتشر شده درباره این نمایشگاه آمده است: «نور غیرمتعارف که همواره یکی از عناصر بسامدی در عکاسی میرزایی بوده، به نحوی طعنه‌آمیز فرصت دیدن به بینندگان می‌بخشد و در عین حال این فرصت را از آنان سلب می‌کند. عکس‌ها را به نوعی به هم شبیه و اما اشیاء را از آنچه که هستند متفاوت می‌سازد. این نمایشگاه از یکسو حاوی دغدغه‌های بصری محمدرضا میرزایی است و از سوی دیگر لایه‌های عاطفی و شخصی جاری در عکس‌ها، آن را از عکس‌های بی‌زمینه اخیر او جدا می‌سازد.»

اوسرواتوریو فوتوگرافیکو که توسط در سال ۲۰۰۹ توسط سیلویا لودو، مورخ هنر و چزاره فبری، عکاس در راونا تاسیس شده، در سالهای اخیر همواره با سازماندهی اتفاقات متنوع همچون سمینارها، نمایشگاه‌ها و انتشار کتاب‌های عکس، سعی در آموزش و معرفی ترویج دانش عکاسی معاصر داشته است.

محمدرضا میرزایی متولد ۱۳۶۴ و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد هنرهای زیبا از دانشگاه پنسیلوانیا است. او در پاییز امسال به عنوان استاد مهمان در موسسه عالی صنایع هنری در فائنزا مشغول به فعالیت خواهد بود.

آثار میرزایی در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی در ایران و جهان به نمایش در‌آمده‌اند که در این میان می‌توان به دو نمایشگاه اخیر او در تهران یعنی «عکس‌های جدید» در گالری شماره شش و «عکس‌های جدیدتر» در گالری اُ اشاره کرد. از آثار او همینطور دو کتاب با عناوین «اینک خورشید می‌دمد» توسط انتشارات دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا و «چیزی که ندارم» توسط انتشارات ادیتزونی دل برادیپو در ایتالیا به چاپ رسیده است.

در کنار نمایشگاه «تا زود»، اوسرواتوریو فوتوگرافیکو مجموعه برنامه‌های آموزشی را با همکاری دانشگاه بولونیا برگزار خواهد کرد که اساتیدی همچون گوییدو گوییدی، جم ساودم و دیوید چندلر در آن به تدریس خواهند پرداخت.

mohammadreza-mirzaei-exhibition

 

mrmirzaie9219219381219

 

نویسنده