چهارمین «سرو نقره‌ای» گشایش یافت

تندیس: مراسم افتتاحیه چهارمین دوسالانه سرو نقره‌ای در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مراسم افتتاحیه چهارمین دوسالانه سرو نقره‌ای با سخنرانی علی رشیدی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک و احسان مهدوی، دبیر این دوره از دوسالانه سرو نقره‌ای و با حضور جمع کثیری از اساتید و طراحان گرافیک، عصر چهارشنبه ۶ آبان، در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در این مراسم علی رشیدی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، به تغییرات ایجاد شده در برگزاری دوسالانه سرو نقره ای اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره اعلام برنده ها و اهدای جوایز را در روز اختتامیه خواهیم داشت.
وی در ادامه ضمن تشکر از خانه هنرمندان ایران، دکتر مجید سرسنگی و دکتر محمد سریر به دلیل حمایت هایشان، افزود: باید از آقای احسان مهدوی دبیر چهارمین دوسالانه سرو نقره ای، خانم ها حسینی، جوادی، طاهری و نجاری نیز تشکر کنم. همچنین باید نهایت تشکر خود را از اسپانسرهای این دوره سرو نقره ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه هنرهای تجسمی، موزه هنرهای معاصر، آقای احسان لاجوردی از چاپ و نشر هنرهای معاصر که کلیه کتاب های این دوره را چاپ کردند، آقای جعفری از چاپ سپیا که تمامی کارهای دیجیتال ما را بر عهده داشتند، آقای مهندس یغمایی از شرکت دینا که بخش عمده ای از هزینه های این دوره را تقبل کردند؛ اعلام کنم.
رشیدی در پایان اضافه کرد: از نظر من امسال کارها خیلی بهتر از دو سال گذشته است و دلیل اینکه این بار ما اختتامیه برگزار می کنیم این است که مخاطبین بتوانند همه آثار را ببینند و خودشان هم بتوانند درباره آثار برگزیده که اعلام خواهند شد، قضاوتی داشته باشند.

opening-sarv-noghreh
در ادامه این مراسم، احسان مهدوی دبیر چهارمین دوسالانه سرو نقره‌ای، درباره آثار به نمایش درآمده در خانه هنرمندان ایران، با اشاره به حضور جمع کثیری از طراحان گرافیک، گفت: این رویداد بدون حضور شما، معنی ای پیدا نمی کرد.
وی در ادامه عنوان کرد: در ۱۰ روز پیش رو، نگارخانه «پاییز» میزبان سرو مرو شامل آثار پوسترهای فرهنگی سیاسی و اجتماعی، نگارخانه «زمستان» میزبان ادامه نمایشگاه پوستر، نگارخانه استاد «ممیز» میزبان سرو زربین شامل آثار گرافیک تجاری و طراحی بسته بندی و سرو فری شامل آثار گرافیک متحرک، نگارخانه استاد «میرمیران» میزبان سرو شیراز شامل آثار طراحی جلد کتاب و نشریات و صفحه آرایی کتاب و نشریات، نگارخانه «بهار» میزبان سرو آزاد شامل آثار بخش آزاد، نگارخانه استاد «نامی» میزبان سرو کشمر شامل طراحی حروف فارسی و نگارخانه «تابستان» میزبان سرو طبری شامل آثار نشانه و هویت بصری خواهند بود.

او همچنین گفت: ۹ آبان افتتاح نمایش آثار ایسدرو فرر، هنرمند اسپانیایی به همراه سخنرانی او در فرهنگسرای نیاوران، ۱۱ آبان افتتاح سرو نقره‌ای در شیراز، ۱۲ آبان برپایی ورکشاپ فرر در شیراز و ۱۵ آبان مراسم اهدای جوایز در تالار سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان واقع در خیابان خالداسلامبولی (وزرا) برگزار می‌شود.

چهارمین دوسالانه‌ی «سرو نقره‌ای» از ششم آبان به مدت ۱۰ روز همه روزه از ساعت ۱۳تا ۲۰ در خانه هنرمندان ایرانی به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر درحال برگزاری است.

در این دوره فرزاد ادیبی، اونیش امین الهی، پریسا تشکری، علی رشیدی، کوروش قاضی مراد و ساعد مشکی اعضای شورای برنامه‌ریزی را تشکیل می‌دهند.

۳۵۳ طراح گرافیک در سرو نقره‌ای امسال شرکت کردند که ۶۰۷ اثر از ۲۶۷ هنرمند به نمایشگاه راه پیدا کردند.

sarvenogreh-1394

نویسنده