رونمایی کتاب‌های پرویز تناولی

تندیس: مراسم رونمایی سه کتاب “سرامیک”، “طلسم” و “نمکدان” از آثار پرویز تناولی ، با حضور پرویز تناولی، علیرضا سمیع‌آذر (نویسنده و پژوهشگر) و محمود بهمن‌پور (مدیر نشر نظر) عصر روز جمعه، ۲۹ آبان‌ماه، در گالری “آرت‌لانژ” برگزار شد.
پرویز تناولی در این مراسم درباره‌ فعالیت خود در زمینه‌ چاپ کتاب اظهار کرد: در پاسخ به این سوال که چرا در این زمینه کار ‎کنم باید بگویم؛ بخشی از کار من صرف مجسمه‌هایم می‌شود، اما بخش دیگر به پژوهش و نوشتن کتاب درباره‌ هنرهای ایران اختصاص دارد. زیرا معتقدم اگر من روی این موضوعات کار نکنم هیچ‌کس به سراغ آنها نخواهد رفت.

کتاب «سرامیک» پرویز تناولی با مقدمه‌ای از مهدی سحابی یکی از سه کتابی است که پیش از این در سال ۱۳۸۷ منتشر شده بود و اکنون دوباره از سوی نشر بن‌گاه تجدید چاپ شده است .

«طلسم» کتاب دیگری از این هنرمند است که پیش از این در سال ۱۳۸۵ منتشر شده بود. «طلسم، گرافیک سنتی ایران» اثری پژوهشی از پرویز تناولی است. تناولی پژوهش برای تألیف این کتاب را ۳۰ ‌سال پیش در حالی که هنوز آخرین نسل رمال و فال‌گیر در شهرهای بزرگ و کوچک، روستاهای دور و نزدیک زندگی می‌کردند، آغاز کرده است.

«نمکدان» نیز به دست‌بافته‎های عشایری و روستایی ایران اختصاص دارد که نخستین‌بار نشر نظر آن را در سال ۱۳۹۰ منتشر کرد و تجدید چاپ آن در این مراسم رونمایی شد.

tanavoli=ketab

نویسنده