زندان به روایت بابک گرمچی در نگارخانه آریا

سارا کبریایی، تندیس: نمایشگاه چیدمان، نقاشی های بابک گرمچی با نگاهی متفاوت به زندان در معرض دید عموم قرار گرفت.

نمایشگاه چیدمان، نقاشی های بابک گرمچی با حضور هنرمندانی چون بهرام دبیری، قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، دکتر محیط طباطبایی و … در گالری آریا برپا شد.

بنابراین گزارش، بابک گرمچی در نمایشگاه چیدمان، نقاشی با خلق آثار خود اسارت و در بند بودن انسانها را از زاویه ای متفاوت ترسیم کرده است.

وی متولد ۱۳۳۸ که تحصیلات خود را در دانشکده هنرهای تزیینی تهران به اتمام رسانده است.

بابک گرمچی که به عنوان طراح گرافیک سال ها در بزرگترین رویدادهای هنری حضور داشته به عنوان متخصص چاپ دستی هنرمندی چیرده دست و شناخته شده است. او به مدت چهار دوره برگزیده صنعت چاپ بوده و در کارنامه ی فعالیت های خود علاوه بر برگزاری نمایشگاه های انفرادی داخلی و خارجی، ۲۷ سال مدرس و خالق آثار هنری به وسیله چاپ های هنری بوده است.

این هنرمند برجسته شانزده سال گذشته را به کار با مس و مینا پرداخته. تجربه های موفق او در این زمینه باعث شد تا دست به طراحی و اجرای شاهنامه فردوسی به ابعاد ۱۴۳ متر مربع در برج میلاد بزند که یکی از آثار ارزنده کشور محسوب می شود.

babak-garmchi

بنا بر این گزارش، چیدمان، نقاشی های او هم اکنون در گالری آریا، با عنوان اسارت و در بند بودن انسان ها در درون و اندیشه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

او درباره انگیزه خود برای خلق چنین آثاری و برگزاری این نمایشگاه گفت: امروزه شاهد به بند کشیده شدن بشر توسط تکنولوژی های ارتباطی هستیم که وسعت آن به حدی است که قابل تشخیص برای به بند کشیده شده ها نیست. اطلاعاتی که به ظاهر آزادانه بیان و انتشار می یابد ولی سمت و سوی آن همان انقیادی است که بند و زندان نامیده می شود.

germchi2

بابک گرمچی در یادداشت خود بر این نمایشگاه این چنین نوشت: فریادی از جنس سکوت، هراسی به صلابت مس و مینا، بر بستری چنان تیره که یاد و خاطره را محو می کند، در قابی که نمی گریزد از ذهن، که زندان با من زاده شد و من با زندان.

نمایشگاه «چیدمان، نقاشی های بابک گرمچی» تا ۹ آذرماه در گالری آریا واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان دکتر شهید بهشتی، کوی زرین، شماره ۱۰ برپا می باشد.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن گالری آریا ۸۸۷۲۷۰۸۳  تماس حاصل کنند.

germchi1

نویسنده