تندیس: بزرگترین نقاشی قهوه‌خانه‌ای با موضوع زندگی امام حسین که به قلم محمدرضا حسینی از شاگردان عباس بلوکی‌فر نقاشی شده، امشب در سالن اصلی برج آزادی به حراج گذاشته خواهد شد.

سارا نداف مدیر این حراج، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، اظهار کرد: بزرگ‌ترین پرده خیالی‌نگاری از زندگی امام‌ حسین (ع) و واقعه عاشورا که توسط محمدرضا حسینی، از شاگردان عباس بلوکی‌فر، خلق شده است، ۲۲ آذرماه به حراج گذاشته می‌شود.

او ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این حراج تا ساعت ۱۶ فرصت دارند برای شرکت در این حراجی ثبت‌ نام کنند. تا کنون استقبال خوبی را شاهد بوده‌ایم و با توجه به بی‌نظمی در اطلاع‌رسانی، فکر نمی‌کردیم این استقبال صورت بگیرد.

نداف همچنین بیان کرد: این پرده، بزرگ‌ترین اثر خیالی‌نگاری است که با موضوع امام حسین (ع) خلق شده است. حسینی این اثر را با رنگ روغن و اکریلیک روی کرباس نازکی که با روغن مخصوصی اندوده شده، کار کرده است. این پرده در ابعاد ۱۵ در ۲ متر است و زندگی حضرت امام‌ حسین (ع) از هجرت از مدینه تا خرابه‌های شام در آن به تصویر کشیده شده است.

او درباره‌ی هدف از برگزاری این حراج نیز اظهار کرد: این حراج با هدف مرمت برج آزادی و کمک به پیشبرد فیلم «ثارالله» به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده برگزار می‌شود.

نمایش این نقاشی قهوه‌خانه‌ای از ۱۵ آذرماه در نگارخانه آیینه آغاز شده و حراج پرده ساعت ۲۰ امروز همراه با نمایش یک فیلم مستند و همچنین پرده‌خوانی (نقالی) مرشد احدی در سالن اصلی برج آزادی انجام می‌شود.

متقاضیان شرکت در این حراجی می‌توانند با مراجعه به روابط عمومی برج آزادی، نام‌نویسی کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲ – ۶۶۰۶۴۱۲۱ تماس بگیرند.

haraj-tablo-emam-hossein

نویسنده