تصاویری متفاوت از اندی وارهول

تصاویری متفاوت از اندی وارهول

نمایشگاه عکس‌های رابرت لوین از وارهول

منبع خبر: آرت نت

۲۰۱۵_۱۱_۲۷-Andy_Warhol-27-660x1024

نمایشگاهی از عکس‌های رابرت لوین  ،از تاریخ ۱۰ دسامبر در گالری میسون جرارد با عنوان « دو روز از زندگی اندی وارهول» در حال برگزاری است.

به نقل از آرت نت، تصاویری به نمایش درآمده دراین نمایشگاه، به وجه خودمانی و روی دیگر زندگی این فوق ستاره هنر معاصر می‌پردازند. این عکس‌‌ها در بهار ۱۹۸۱ زمانی که وارهول برای نمایشگاه « اساطیر» خود که در پاییز همان سال قرار بود در نیویورک برگزار شود آماده می‌شد، گرفته شده است. در آن زمان رابرت لوین که آن روزها برای مجله آلمانی استرن عکاسی میکرد، دو روز تمام در نیویورک همه جا همراه وارهول بود و دو روز زندگی عادی وی را عکاسی کرد. او به دنبال وارهول از کارخانه( آتلیه مشهور تولید آثار وارهول) تا حضور در مکان های مختلف شهر در حال دوجرخه سواری و فعالیت های دیگر رفته و تصاویر جالبی از بخشی از روی دیگر زندگی وی که معمولا در تصاویر مطرح شده از افراد مشهور دیده نمی‌شود را به تصویر کشیده است.

در این نمایشگاه ۱۵ قطعه عکس سیاه و سفید که در طی این دور روز گرفته شده، به نمایش در آمده و برای اولین بار عکس‌های این چنین عادی و خودمانی از این ستاره مشهور که همواره تصاویری خاص از وی و وقایع و اتفاقات عجیب پیرامونش دیده شده، در امریکا ارائه شده است.

در استیتمنتی که توسط مدیران گالری جرارد نوشته شده، درباره عکس‌ها چنین آمده است:« تصاویری از وارهول را ببینید که تاکنون توسط عکاس دیگری ثبت نشده اند. روی دیگری از چهره کسی که همواره جذاب بوده و درحال ثبت و ضبط شدن…»

لحظه‌هایی چون دیدار غیر منتظره  با جان واترز فیلمساز، مواجه ی مردم با وی، رفتن به کلینیک پوست و زیبایی، رفت و آمد به کارگاه و گالری و … در این عکس‌ها دیده می‌شود. تصاویری که برای تاریخ نگاران و علاقه‌مندان به مطالعه درباره وارهول بسیار جذاب خواهند بود. همواره گفته شده که وی به زیبایی های ظاهری و رسیدگی به خود و چگونگی حضورش در جمع اهمیت زیادی می داده است. عکس های مربوط به حضور در کلینیک پوست و ترمیم صورت وارهول در این مجموعه، تصاویری از پشت صحنه زندگی این ستاره امریکایی را به خوبی نمایان می‌سازد.

فقط تعداد انگشت شماری از این عکس‌ها که با نگاتیو سیاه سفید tri-x کداک گرفته شده ، در آن زمان در مجله استرن به چاپ رسید و مابقی ۱۱ حلقه باقی مانده از آن‌ها در تمام ۳۴ سال گذشته فراموش شده بود و امروز  منتخبی از آن‌ها پیش روی هنر دوستان و مورخین و علاقه مندان یکی از مشهورترین نمادهای هنر معاصر و پاپ آرت قرار دارد.

نمایشگاه تا تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۱۶ ادامه خواهد داشت.

AW_04_581-Facial-c-1024x709

۲۰۱۵_۱۱_۲۷-Andy_Warhol-33

۲۰۱۵_۱۱_۲۷-Andy_Warhol-02-1024x704

AW_13-with-John-Waters-having-a-chat_


AW_25_storage-rm-1024x709

AW_34-pierreh.-smoke

AW_10_Port.-Bullet-Prof-Vest-1024x709

 

 

نویسنده