آثار برگزیده مسابقه پوستر ایدز اعلام شد

۳۶اثر به انتخاب هیات داوران مسابقه طراحی پوستر با موضوع ایدز رسید.

به گزارش روابط عمومی موسسه آوای هنر سلامت، کوروش پارسانژاد، بیژن صیفوری و پیمان پورحسین داوران مسابقه طراحی پوستر از میان ۷۹۱ اثر ارسال شده به دبیرخانه این رویداد فرهنگی هنری، ۳ اثر را به عنوان آثار برگزیده، ۲ اثر را شایسته تقدیر و ۳۱ اثر دیگر که قابلیت چاپ و نشر در معرض دید عموم دارد را معرفی کردند.

در بیانه هیئات داوران آمده است:

هوالمصــــــوِّر

هیات داوران مسابقه‌ی پوستر ایدز، ضمن حمایت از کارکرد پوستر در موضوعات اجتماعی، امیدوار است که این رسانه هرچه بیشتر به جایگاه اجتماعی خود نزدیک شود.

در جامعه‌ای پویا و هوشمند، پوستر به ‌جز دیوار گالری‌ها، نیازمند حضور در فضای شهری و اجتماعی است، تا به شکل طبیعی و با تماس روزمره با زندگی شهروندان، بتواند کارکرد پیام‌رسانی و اجتماعی خود را بازیابد.

داوران همچنین امیدوارند چنین فعالیت‌هایی در گستره‌ی ملی، با همکاری دارندگان رسانه بتواند وظیفه‌ی اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی خود را هرچه بهتر انجام دهند.

هیئت داوران مسابقه‌ی پوستر ایدز، ضمن احترام به همه‌ی طراحانی که با دغدغه‌های ملی، اجتماعی و آگاهی‌بخشی در این مسابقه شرکت کرده‌اند، دانشجویان و طراحان جوان را به تفکر دیداری مستقل و اصیل فرامی‌خواند.

پیام‌رسانی متناسب با موضوع، توجه به کارکرد اجتماعی و شهری، استفاده از بیانِ دیداری تأثیرگذار، و همچنین تازگی و اصالت مفهومی و تکنیکی آثار، از جمله ملاک‌های انتخاب و داوری آثار بوده است.

هیات داوران، با بررسی تعداد ۷۹۱ پوستر ارسال شده برای مسابقه، جمعا تعداد ۳۶ پوستر را انتخاب کرد.

اسامی برگزیدگان و آثاری که قابلیت چاپ و نشر در معرض دید عموم دارد، بدین شرح است:

هیئت داوران از میان این ۳۶ اثر، سه اثر مربوط به «سمیرا بخشی»، «فرزاد سعیدی» و «علی سجادیه» را آثار برگزیده می داند و هر یک را به‌طور برابر  شایسته‌ی دریافت یک سومِ مجموع جوایزِ اعلام شده (مبلغ بیست میلیون ریال) در فراخوان دانست. همچنین دو اثر مربوط به «محمدرضا حافظی» و «امیرحسین دهقانی» را شایسته‌ی دریافت لوح تقدیر دانست و اسامی ۳۱ اثر انتخاب شده:

محمدرضا حافظی (با۲اثر)، مهتاب کاظمی، مهدی رضایی، تخشا ناطقی نژاد، طاهره صادقی، علی لنجانی، علی یاراحمدی، پرنیا عمیدی، سیامک توده فلاح، سید محسن نقیب ها، رامین صالحی، علیرضا ناصری، علی عباسی نیا، حمید نصر، حمید اقدسی یزددلی، منصوره انصاری، فرزاد سعیدی، محمد متولی، مهرداد موسوی، احمد کاظمی، یاسر اسماعیلی، علیرضا نصرتی، سجاد سلیمی، بهمن جلالی، سبحان افتخارزاده، نسترن هادی گل، هما رستمی شاهواری (با۲اثر)، محمدرسول عسگری و آرزو طاهری

تمامی هنرمندان برگزیده می بایست آثار خود را در قطع ۷۰ در ۱۰۰ سانتی متر به صورت عمودی با کیفیت ۱۵۰ دی پی آی CMYK همراه با درج «لوگوی موسسه آوای هنر سلامت» و شعار «بشتابیم به سوی پایان همه گیری ایدز، با تشخیص به موقع، درمان به موقع، حمایت از بیماران» تا روز شنبه ۱۹ دی ماه به آدرس شهرک غرب، فاز یک، بلوار ایوانک، خیابان فلامک شمالی،  نبش کوچه چهارم، پلاک ۲۸، واحد ۲، ارسال نمایند.

آوای هنر سلامت، پیش از این اعلام کرده بود، نظر به ضرورت آموزش همگانی در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس اچ.ای.وی (ایدز)، مسابقه طراحی پوستر با موضوع “ایدز” را به مناسبت روز جهانی ایدز برگزار می کند.

علاقمندان با مراجعه به وب سایت www.honarsalamat.com یا عضویت در کانال تلگرام به نشانی telegram.me/honarsalamat می توانند اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

farakhan-eids

نویسنده