محسن راستانی در گالری شیرین

 مجموعه نشستهای تخصصی جایزه عکس شید از ساعت ۱۶ سه‌شنبه ۲۷ بهمن با سخنرانی «محسن راستانی» آغاز می شود.

محسن راستانی در این نشست نگاهی به مجموعه های راه یافته به بخش نمایشگاهی ششمین دوره جایزه عکس شید خواهد داشت و درباره «اجرای یک پروژه عکاسی مستند» با عکاسان گفتگو خواهد کرد.

محسن راستانی دارای لیسانس رشتهٔ عکاسی از دانشکدهٔ هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و به عنوان عکاس و مدرس رشتهٔ عکاسی فعالیت دارد. او عضو هیات موسس انجمن عکاسان ایران است و در سال ۱۳۹۳ کتاب «زمان سخت» از عکسهای وی در جنگ بوسنی منتشر شده است.

شرکت در نشست‌های ششمین دوره جایزه عکس شید برای عموم علاقه مندان آزاد و رایگان است اما با توجه به محدودیت فضای برگزاری نشست‌ها، اولویت با برگزیدگان جایزه شید در ۶ دوره اخیر است.

همچنین در ادامه این نشست ها چهارشنبه ۲۸ بهمن از ساعت ۱۶ «مهدی منعم» مجموعه عکسی از کتاب جدید «قربانیان جنگ» را به نمایش می‌گذارد و از ساعت ۱۷:۳۰ «بهروز مهری» آثار پروژه اینستاگرامی «Rooz Daily» را معرفی خواهد کرد. پنجشنبه ۲۹ بهمن از ساعت ۱۶ کارگاه عملی انتخاب عکس با حضور «پیمان هوشمندزاده» و «مهدی وثوق نیا» برگزار خواهد شد. علاقه مندان به حضور در این کارگاه باید مجموعه عکسهای خود و ابزار نمایش (اعم از لپتاپ و ) را همراه داشته باشند. جمعه ۳۰ بهمن از ساعت ۱۶ دکتر «تژا میرفخرایی» با موضوع «تحلیل نشانه شناختی اجتماعی قاب» سخنرانی خواهد کرد و پس از آن Max Pinckers مجموعه عکس‌های خود را به نمایش می‌گذارد و با عکاسان گفتگو خواهد کرد. شنبه ۱ اسفند از ساعت ۱۶ دکتر «ناصر فکوهی» با موضوع «عکس شهر و عکس در شهر: نگاهی به جایگاه عکس به مثابه حامل هنر در شهر معاصر» سخنرانی خواهد کرد و یکشنبه ۲ اسفند نیز از ساعت ۱۶ «نگار فرجیانی» آثار پروژه «منوکسید تهران» را نمایش خواهد داد

نشست‌های تخصصی ششمین دوره جایزه عکس شید از سه شنبه ۲۷ بهمن تا یکشنبه ۲ اسفند و نمایشگاه ششمین جایزه عکس شید از ۲۳ بهمن تا ۵ اسفند در گالری شیرین واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۵ برپاست.

sheedaward2015-workshops

 

نویسنده