نقاشان معاصر ايران در گالري هومهر

نمایشگاه ” لرزه بر سکون ” حاصل جمع آوری چند نسل از نقاشان و طراحان معاصر ایران است که برای اولین بار این گروه به کوشش صادق فرهادیان هنرمند نقاش و طراح گرد آوری و کنارهم به نمایش گذاشته شده اند. اين نمايشگاه گروهي نقاشي در تاريخ 25 مهر ماه 93 در گالري هومهر شهر کرمان گشايش مي يابد و تا تاريخ 1 آبان ماه نيز ادامه خواهد داشت.

تعداد 24 اثر از 8 هنرمند نقاش و طراح معاصر که بعضا از هنرمندان بنام و جریان ساز هنر معاصر ایران هستند، جلوه ای نوین از نمایشگاهی گروهی که برای اولین بار در کرمان برگزار می شود را نشان می دهد.

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه را: حسینعلی ذابحی، بهنام جلالی جعفری، مهدی احمدی، مانی غلامی، رضا دهکردی، محمد رحیمی، طاهر پورحیدری و صادق فرهادیان تشکیل می دهند که از هنرمندان جوان حرفه ای و اساتید دانشگاه ها هستند.

بهنام جلالي در رابطه با برگزاري اين نمايشگاه گفت: “مجموعه آثاری که از تنوع برخوردار است و این می تواند به جذابیت نمایشگاه کمک کند تا مخاطبین بیشتری را که برای اولین بار این هنرمندان و آثارشان را می بینند ، به خود جلب کند. معمولا این نوع نمایشگاه ها بیشتر جنبه ی آموزشی دارد و نیز می تواند بازتابی باشد از آثار هنرمندان در خارج از تهران که از اهداف این نمایشگاه می باشد”.

او افزود: “شاید این اولین و آخرین باری باشد که این مجموعه گرد آوری می شود ، اما امیدوارم نتیجه ی آن برای هنرمندان و هنر دوستان کرمان نوعی ارضای معنوی و آشناییتی از هنر معاصر را به ارمغان آورد. گرچه هیچ یک از این نقاشان ادعای اولین بودن را ندارند اما مجموعه آثار این نمایشگاه به نوعی، دگرگونی ای که در طی چهار دهه در نقاشی ایران رخ داده است را با نوعی آگاهی زیبایی شناختی، در اختیار مخاطبین قرار می دهد. شیوه هایی که نقاشی را به عنوان یک رسانه برای انتقال پیام معرفی می نماید. امید است که این نمایشگاه گامی در جهت تداوم و ترقی هنرمندان جوان کرمان باشد و با حمایت مسئولین و دست اندرکاران هنر این شهر ، شاهد برپایی بیشتر اینگونه نمایشگاهها در خارج از فضای تهران باشیم.”

علاقه‌مندان مي توانند همه روزه از ساعت 16 الي 20 از اين نمايشگاه بازديد فرمايند.

نویسنده