گشايش دو نمايشگاه در نگارخانه شهركتاب فرشته

آثار مجسمه محمد رضا سعلبی فرد و سهیلا فلاح از آدینه ۲۵ مهر۱۳۹۳ در محل نگارخانه شهرکتاب فرشته برای بازدیدکنندگان به نمایش درمی آید.
در نگارخانه ی ۱ شهر کتاب فرشته نمایشگاه هنرمند محمدرضا سعلبی فرد «زمانی که ما سلطان بودیم» مشتمل بر ۱۰ اثر مجسمه (با متریال رزین پلی استر) می باشد که شامل فیگورهایی با واکنشی اغراق آمیز می باشند به نمایندگی از تفکر عام درباره ی شخصیت های حقیقی تاریخی که در ذهن افراد هر جامعه ای است.
هنرمند در بیانیه ی نمایشگاه خود نوشته است:
« نیشخند و یا نوعی از طنز سیاه شالوده کلی است که شخصیت های مجموعه «زمانی که ما سلطان بودیم» بر اساس آن وارد و خارج می شوند، در آن به کشاکش با هم می پردازند و تمام این روابط سعی در خلق تک سکانس هایی از یک داستان کوتاه دارند، با موضوع بازی، بازی قدرت چیزی که همیشه در طول تاریخ ما، خصوصا تاریخ معاصر واضح بوده.»
و در نگارخانه ی ۲ شهر کتاب فرشته نمایشگاه هنرمند سهیلا فلاح مشتمل بر ۴ اثر با عنوان «خواجه تاش» که در لغت نامه ی دهخدا این گونه معنی شده است: «خواجه تاش: دو غلام را گویند که یک صاحب و مولی دارند. دو بنده یک مولی.»
لیلا جوینده در قسمتی از بیانیه ی نمایشگاه سهیلا فلاح نوشته است:
«حضرت همایونی، قدر قدرت مطلق، شما را به غلامی و خواجگی پذیراست، این از الطاف صاحبان قدرت و زور و سیاست است که نظر کنند بر شمای رعیت.
می پذیریم که افتخار آن را داشته باشید که فارغ از امیال طبیعیتان و هوا وهوس که ناچیز است مقابل جلا و شکوه همایونی، به خاطر خدمت و صدقه سر این قدر قدرت، خواجگی کنید در حرم سرایمان و چشم بچرانید و پرسه بزنید در پابوس الهیمان.
خواجگان بدانند که سلطان سرکشی را پذیرا نخواهد بود و آنطور که میلشان را سرکوب و نیازهایشان را منسوخ گردانده است، جانشان را نیز تواند بستاند؛
چنان فوتوقراف ی، با فشار تکمه دکلانشور.»
علاقمندان جهت شرکت در نمایشگاه می توانند روز جمعه ۲۵ مهر از ساعت ۱۷ الی ۲۱ به آدرس میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصودبیک)، پلاک۳۲، نگارخانه ی شهرکتاب فرشته مراجعه نمایند. نمایشگاه تا ۸ آبان ادامه خواهد داشت. ساعت بازدید روزانه ۱۱ الی ۲۱ می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۳۹۴۶۳۹ داخلی ۱۰۸
و یا آدرس ایمیل fereshtehgallery@gmail.com , gallery@fereshtehbookcity.com تماس حاصل فرمایید.

نویسنده