رومین محتشم |گالری راه ابریشم

نمایشگاه عکس های رومین محتشم در گالری راه ابریشم

 

هنرمند: رومین محتشم

نمایشگاه انفردی عکس همزمان با رونمایی از کتاب

عنوان: واقعیت تو تمام است

گشایش و رونمایی کتاب: هفتم خرداد نود و پنج ساعت۱۶ تا ۲۰
بازدید از نمایشگاه : نهم تا هفدهم خرداد ساعت ۱۵ تا ۱۹
نشانی: تهران،خیابان لواسانی غربی(فرمانیه)،شماره ۱۰۳ واحد ۲
تلفن : ۲۷۷۲۷۰۱۰

 

این نمایشگاه در روز هفتم خرداد همزمان با رونمایی از کتاب «واقعیت تو تمام است» منتشر شده توسط نشر چشمه در گالری راه ابریشم یک گشوده خواهد شد و در آن عکس های برگزیده ای از کتاب به نمایش در خواهد آمد،رومین محتشم از اولین دانش آموخته های عکاسی در دانشکده هنرهای زیبا و باسابقه ی حضور در بیش از هفتاد نمایشگاه داخلی و خارجی و برنده جوایز معتبر بین المللی می باشد.

 

 رومین محتشم

مهدی وثوق نیا در یادداشتی براین نمایشگاه آورده است:

دنیای عکس­های «رومین محتشم» به عنوان یکی از عکاسان باسابقه کشورمان، برگرفته از بینش دیداری عکاسی است که می­خواهد آنچه را زیسته در چارچوب عکس به تماشا بگذارد. او در این عرضه­ی سفید و سیاه بیش از همه به روایت چشم­اندازهایی می­پردازد که سال­ها با آن زندگی کرده است. چشم­اندازهایی که گاه در گذر زمان و با تغییرات زیست محیطی به تصویری تلخ و قابل تامل بدل شده­اند. حاصل این رو در رویی مستقیم با این مناظر که بخش مهمی از تجربیات دیداری عکاس را دربر دارد، رسیدن به فرم بیانی­ است که قالب عکاسی او را در سال­های اخیر شکل داده است. نگاهی سرد، مرکزگرا و مستقیم به افق­هایی گسترده و خالی از آدم که عموما با عمقِ وضوح بالا توسط عدسی زاویه باز ثبت شده­اند. این شکل نگاه بیش از همه به حس و حال عکاس در زمان و مکان زیسته­اش می پردازد.

 

از این رو در کنار برداشت­های شاعرانه و فلسفی­ای که می­توان از فضای عکس­های مجموعه «واقعیت تو تمام است» داشت، این عکس­ها به نوعی فقدان زندگی را در جغرافیای ذهنی عکاس به نمایش می­گذارند. ماشین­های ساکن، اشیاء یکه و تنها، زمین ترک­خورده و درختان پوشیده شده با ستون­های سیمانی، عناصر بعضی از عکس­های او را تشکیل می­دهند، عناصری که در چشم­اندازهای خاکستری پرسکوت رها شده و از راز همزمانی زندگی و مرگ سخن می­گویند.

آدم­ها در عکس­های این مجموعه بی­حضورند و شاید همچون خود عکاس در پشت دوربین به نظاره نشسته­ اند.

 

نویسنده