هنرمندان قلم‌زنی ایران | گالری مس‌نگار

به نیت ترویج هنر قلم‌زنی و تحسین هنرمندان جوان

نمایشگاه گروهی « آثار نفیس هنرمندان قلم‌زنی ایران » در گالری مس‌نگار برگزار می‌شود

 

نمایشگاه گروهی «آثار نفیس هنرمندان قلم‌زن» در روز جمعه هفته جاری، نهم مهرماه، از ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح شده و تا روز پنج‌شنبه بیست و نهم مهرماه در گالری مس‌نگار به نشانی مجتمع پارک پرنس، واحدِ تجاریِ شماره ۵ و به نشانی تهران ـ خیابان ملاصدرا ـ خیابان شیراز شمالی ـ کوچه حکیم اعظم، برپا خواهد بود.

نگارخانه مس‌نگار به‌روال هرساله‌ و در راستای آرمان همیشگی‌اش و برای پایندگی و ماندگارسازی گونه‌های مختلف هنرهای صناعی ایران، در مهرماه امسال میزبان آثار فاخری از هنرمندان قلم‌زن خواهد بود. در این نمایشگاه گروهی که به مدت سه هفته و از روز جمعه نهم مهرماه در این نگارخانه افتتاح خواهد شد، آثار بسیار نفیس و درخشانی از هنرمندان نامدار و استادان بزرگ این هنر دیرین، در کنار آثار بدیعی از هنرمندان جوان خلاق و پر استعداد به‌ نمایش گذاشته خواهند شد.

قلم‌زنی

محمدحسن گلچین‌پور، مدیر این مرکز فرهنگی به عنوان تنها نگارخانه‌ تهران که به طور اختصاصی بر هنرهای سنتی و صناعی ایران تمرکز دارد می‌گوید: ” هنر قلم‌زنی بر روی فلزات که تاریخ چند هزار ساله‌ای در کشور ما دارد، این روزها به لطف تلاش و کوشش هنرمندانی که روزها و ساعت‌ها در کارگاه خود مشغول خلق آثار باشکوه و منحصر به فرد هستند، دوران اوج خود را سپری می‌کند.”

قلم‌زنی

وی در ادامه افزود: “هنرمندان قلم‌زن در دو دهه اخیر موفق شدند تحولات وسیعی در این هنر سنتی به وجود آورده و آن را از فرم و طرح‌های یکنواخت به پویایی در ساخت و تنوع در اجرا درآوردند و این تغییر با عنایت به استقبال هنرمندان و مجموعه‌داران آثار فاخر قلم‌زنی، جوانان شاغل در این عرصه را هم با انگیزه کرده است تا این هنر سنتی دیرپا را با نگاهی نو، اما با حفظ اصالت‌ها ادامه دهند. به همین دلیل در نمایشگاه امسال تلاش کرده‌ایم هنرمندان جوان و استعدادهای نوآور بیشتری معرفی کنیم. که در کنار پیشکسوتان این هنر، حضور پر رنگی در این رویداد خواهند داشت. علاوه بر این گروه، برای نخستین بار میزبان هنرجویان شایسته‌ای هم خواهیم بود که در این راه، نو قدم هستند.”

قلم‌زنی

استادان پیشکسوتی که آثارشان در این نمایشگاه ارائه خواهند شد عبارتند از: استادان گرامی منصور حافظ‌پرست، اکبر بزرگیان، رضا قادران، مجید بهرامی‌پور، محمدمهدی باباخانی، مصطفی میرفخرایی، محمد حیدری و مصطفی نوروزیان. از بین هنرمندان جوان‌تر هم می‌توان به حبیب آروان ، مهدی یزدانی، سعید کیانی، محراب دامادی، رضا عابدی، محمد خورشیدی، کمال لطفی، امید ساعی، مهران شیرزاد ، محسن براتی، باقر نفری، سلیمان قربانیان، محمد کرمی، حسین صفار و صدف میرفخرایی و …اشاره کرد.

قلم‌زنی

نویسنده