بازخوانی نمایشگاه علیرضا آدم بکان ،به مناسبت ایام محرم

نگاهی به سوگواره محرم در آثار هنرمندان+ گزارش تصویری 

بخش دوم| نقاشی:

سایت تندیس، بازخوانی نمایشگاه «اَسر» اثر علیرضا آدم بکان ، به مناسبت ایام محرم

این نمایشگاه در پاییز ۹۴ در گالری اثر به نمایش گذاشته شده است:
اَسَر به معنی: بدونِ سَر/ بی‌پایان از مجموعه «هفتاد و دو تن‌ها» آدم بکان است که با تکنیک‌های مرکب، اکریلیک، مداد و پاستل گچی روی بوم است که درونیات وی را در بستر اجتماعی با زبان ویژه نقاشانه‌اش به نمایش می‌گذارد.
آدم‌بکان متولد ۱۳۵۵ است و آموخته هایش حاصل حضور در هنرستان پسران و دانشگاه آزاد می‌باشد. در طی سالهای دهه هشتاد هنرمندی فعال و پرکار بوده است که تلاش خود را برای رسیدن به زبان بصری خاص و مولف بی وقفه ادامه داده است. سنت در آثار آدم‌بکان در تعریفی گسترده تر به جایگاه فرادهش صعود کرده است. مفهومی که سنت را در جایگاه ایجابی پویایی و تداوم تعریف می کند. شالوده اندیشه نو در غرب قطعا مواجه تفکر تفکر قدما با افق معاصر می باشد.
دم بکان در بالغ بر ۴۰ نمایشگاه گروهی حضور موثر داشته است که در میان آنها نمایشگاه ۱۰۰۱ رنگ هنر معاصر ایران در نیویورک آمریکا در سال ۱۳۸۸ و آرت اسپیس لندن ۱۳۸۶ دیده می‌شود.
در سال‌های اخیر در آرت‌فرهای بین‌المللی معتبری در اروپا و منطقه خاورمیانه درخشیده است. آثار وی در آرت‌فر بین‌المللی استامبول در دو سال پیاپی ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ دریچه‌ای تازه از نقاشی معاصر ایران را به تماشا گذاشته است.

علیرضا آدم بکان

مطلب مرتبط:نقد نمایشگاه ابراهیم نوروزی

نویسنده