نشست عکاسی خبری در موزه عکسخانه شهر

«عکاسی خبری، مستند و چالش‌های آن در جهان معاصر» در موزه عکسخانه شهر
روز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه ۹۵ نشست «عکاسی خبری، مستند و چالش‌های آن در جهان معاصر» در موزه عکسخانه شهر با حضور دو نفر از استادان رشته عکاسی برگزار خواهد شد.

در این نشست استاد اسماعیل عباسی درباره عکاسی خبری و مستند صحبت خواهند کرد و پس از ایشان استاد محمد فرنود درباره‌ی چالش‌های عکاسی مستند و خبری در جهان معاصر سخن خواهند گفت. این نشست به صورت پرسش و پاسخ حاضران با این دو استاد برجسته‌ی عکاسی ادامه پیدا خواهد کرد.
این نشست چهارشنبه ۱۲ آبان ماه ساعت ۱۶:۳۰ در موزه عکسحانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز برگزار خواهد شد. حضور برای عموم رایگان است. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اخبار تکمیلی نشست با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند.عکاسی خبری
اسماعیل عباسی متولد ۱۳۲۶ تبریز است. وی، عکاس، مترجم، نویسنده، مدرس دانشگاه و داور عکس در مسابقه‌ها و جشنواره‌های بسیاری بوده است. استاد عباسی کتاب‌های بسیاری تالیف و ترجمه کرده‌اند که می‌توان به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرد: فتوژورنالسیم جلد ۱ و ۲، چگونه عکس ببینیم ۱ و ۲، کار با دوربین عکاسی ۱ و ۲ و بسیاری آثار دیگر. ایشان در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ نیز در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی عکس شرکت فعال داشته‌اند.
محمد فرنود متولد ۱۳۳۷ سمنان است. او را یکی از برجسته‌ترین عکاسان خبری و مستند ایران می‌شناسند. استاد فرنود از سال ۱۳۵۴ عکاسی خبری را با روزنامه کیهان آغاز کرد. فرنود به نقاط مختلف جهان سفر کرده و عکس‌های متفاوتی از کشورهای آسیایی و اروپایی و آفریقایی گرفته است. ایشان در سال ۱۹۸۲ جایزه ورد پرس فوتو را به خاطر عکس‌های جنگ خود دریافت کرد. پس از آن نیز در کنار همکاری با کیهان با آژانس خبری سیپا در فرانسه همکاری نزدیک خود را آغاز کرد. او در دهه نود نیز به خاطر عکس‌هایش از زلزله‌ی منجیل و رودبار موفق به کسب جایزه ورد پرس فوتو شد. هم اکنون نیز محمد فرنود به عکاسی و همکاری با آژانس‌ها و مجلات معتبر جهان ادامه می‌دهد.

نویسنده