پرونده صنایع دستی مدرن | بخش چهارم گروه زر

سایت تندیس به قلم شعله واحدی
معرفی هنرمندان کاربردی مدرن|بخش چهارم گروه زر

“عمارتی تابستانی در مسیر آب روان، محصور میان دیوارهایی بلند، این تصویر باغ ایرانی است در طول سالیان بسیار. چهره ای منحصر به فرد از یافتن آرامش در دل سرزمین های کویری. هنر نگارگری بارها به سراغ نقش کردن جلوه های چنین باغی رفته است، فضایی چنان فرحبخش که ایرانیان آن را با نام فردوس یاد میکنند.” گروه زر
این بیانه ی کوتاهی است پشت جلد بسته ی کارت پستال ” باغ ایرانی ” زر . گروه فرهنگی و هنری دو نفره کوچکی که فعالیت خود را با چاپ کارت پستال شروع کرده است و قرار است به چاپهایی از این دست روی خیلی چیزها ختم شود .
چاپ افست با وسواس بسیار آنقدری که ۱۰ ماه برای تولید بسته های کارت پستال خود وقت گذاشته اند از تحقیق و پژوهش تا پیدا کردن کاغذ مناسبی که هم تصویر زیبایی ببینیم و هم پشتش نوشته ی زیبایی به یادگار بنویسیم.  گروه زر
دانش آموخته های گرافیک با ذوق گرافیکی خود و سواد تجسمی که در دانشگاه کسب میکنند خیلی سریع تر وارد عرصه ی بازار تولید میشوند شاید دلیلش توجه آنها در روند یادگیری به سفارش و سفارش دهنده است.
زرین جوادی و نیما لطفی نژاد هر دو فارغ التحصیل گرافیک اند و چاپ کارت پستال از نقاشی های مهم میکنند . ۱۸ کارت در بسته ای که صحافی شده و میتوان آنها را جدا کرد و به ۱۸ دوست به یادگار سپرد. شیوه انتخاب نقاشی ها با همان دقت انتخاب کاغذ و بسته بندی است. از مجموعه هایی مثل باغ ایرانی، بزم ایرانی، گل و مرغ تا منتخب آثار هنرمندان زن و نقاشان بزرگ. انتخابی که هم لذت نقاشی را دارد و هم لذت هدیه دادن را و مهمتر لذت دیدن مجموعه ی ۱۸ تکه ای که با دقت جمع شده. مثلا در مجموعه ی شکوه گل ۱۸ نقاشی از گل در گلدان از هنرمندان مختلف انتخاب شده ۱۸ نقاشی ای که میتواند گوشه ی آیینه ی اطاقمان باشد.

نویسنده