در هفته‌ی آرت‌ دبی چه می‌گذرد؟

به گزارش تندیس |مژده اتراک  یازدهمین دوره آرت‌ دوبی امروز درهای خود را به روی عموم گشود. این دوره با مدیریت جدید توسط میرنا ایاد و مدیر بخش بین‌المللی پابلو دل‌وال افتتاح خواهدشد. این دوره گسترده‌ترین حضور بین‌المللی گالری‌ها را شاهد خواهد بود، و گالری‌ها و کشورهای بسیاری برای اولین بار در این رویداد شرکت نموده‌اند.

در مجموع ۹۴ گالری از ۴۳ کشور در آرت‌دوبی امسال شرکت کرده‌اند و ۲۷ گالری نیز برای اولین بار حضور پیدا کرده‌اند.

امسال در بخش هنر معاصر آرت دوبی ۷۹ گالری در دو سالن و یک مجموعه +۳۰ گالری با تمرکز بر کارنماهایی انفرادی و دو نفره به تماشا گذاشته شده‌اند . و آرت دوبی مدرن نیز اینک در چهارمین  دوره خود به روند نمایش هنر با کیفیت موزه‌‌ای هنرمندان مستر مدرن از منطقه خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا، ادامه می‌دهد.

آرت دبی

گالری های آب انبار ،Ag ،زیرزمین دستان،خاک، اُ، محسن، شهریور، شیرین تهران و شیرین NY  گالری های شرکت کننده از ایران در آرت‌فرهستند.

موزه‌ی خصوصی صلصالی میزبان هنرمندانی از کشورهای مختلفی مانند ایران است. از هنرمندان ایرانی می‌توان به سیمین اکرامی، بیتا فیاضی، فرزانه حسینی، بهداد لاهوتی، مهدی نبوی، الهام پوریا‌مهر، فرناز ربیعی‌جاه، سارا راه‌انجام و کامبیز صبری اشاره کرد.

آرت‌ دوبی

گالری لیلا هلر با نمایش آثار بیل ویولا و رشید رعنا و همچنین آثاری از هنرمندان ایرانی از جمله شیوا احمدی، افروز عمیقی، رضا آرامش، شجاع آذری، شهرام کریمی، بهمن محصص، شیرین نشاط، لیلا پازوکی، سهراب سپهری، هدیه شفیعی و میترا تبریزیان حضور پیدا کرده است.

همزمان با آرت‌فر دبی باقی مراکز هنری نیز برنامه‌های ویژه‌ای متناسب با این ایام ترتیب داده‌اند.

گالری فرجام  به نمایش یک مجموعه از کارهای عباس کیارستمی پرداخته  و گالری ایام، مکان نمایش آثاری از افشین پیرهاشمی‌ست.

گالری میم، مجموعه ای از آثار کمتر دیده شده‌ی سهراب سپهری را به نمایش گذاشته وگالری ماین میزبان آثاری از نسترن صفایی و فرناز ربیعی‌جاه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار تندیس، DIFC یک مجموعه‌ی تجاری‌ست که گالری‌های مهمی در آن‌جا حضور دارند. که امسال ساختمانی از این مجموعه توسط ساتبیز دبی خریداری شده و قرار است همزمان با آکشن۲۵ آپریل لندن آثار در دبی نیز به نمایش گذاشته شود. این مکان چون به تازگی  خریداری شده ۱۴ مارچ افتتاحیه ساختمان همزمان با نمایش این سری از آثار است .

آرت دوبی

در این حراج قرار است شاهد نمایش هنرمندان ایرانی چون منیر فرمان فرماییان، بهمن محصص، سهراب سپهری و منوچهر یکتایی باشیم .تصویر جلد کاتالوگ آکشن نیز از کارهای منوچهر یکتاییست.

آرت دوبی

 

نویسنده