گزارش اولیه از حراج بهاره کریستیز دوبی ۲۰۱۷

گزارش اولیه از حراج بهاره کریستیز دوبی ۲۰۱۷

عدم استقبال از کارهای ایرانی

تندیس: به گزارش مژده اتراک

حراج بهاره کریستیز دوبی

به گزارش نماینده تندیس، برنامه حراج بهاره کریستیز دوبی در جوی آرام و بدون هیجان زیاد اتفاق افتاد که در آن ۵۳ اثر از ۳۲ هنرمند ایرانی برای فروش ارائه شد. از این میان ۱۵ اثر به فروش نرسید که ازین میان ۲ اثر از بهمن محصص، ۴ اثر از سیراک ملکونیان، ۳ اثر از فرامز پیلارام، تک اثر فرزاد کهن، یک اثر از رضا درخشانی، یک اثر از مسعود عربشاهی، تک اثر از افشین پیرهاشمی و تک اثر از حامد صحیحی  و شادی قدیریان قرار دارند.

حراج کریستیز دوبی 2017
سیراک ملکونیان
حراج کریستیز دوبی 2017
رضا درخشانی

در این حراجی دو اثر کمتر دیده شده از سهراب سپهری شرکت داده شده بود که هر دو به فروش رسید.

حراج کریستیز ۲۰۱۷ دوبی

همچنین از بین آثار هیچ پرویز تناولی مجموعه مجسمه های برنزی او با قیمت پایه ۶۰،۰۰۰ دلار امریکا نهایتا با قیمتی معادل ۱۱۵،۰۰۰ دلار چکش خورد که به این مبلغ درصد حراجی نیز افزوده خواهد شد.

حراج بهاره کریستیز دوبی

همچنین اثری از منیر فرمانفرمائیان که در اواخر حراج ارائه شد نیز با اینکه برآورد اولیه برای فروش آن بین ۱۸۰،۰۰۰ الی ۲۴۰،۰۰۰ دلار بود اما در نهایت با قیمت ۳۲۰،۰۰۰ دلار چکش خورد (که قیمت نهایی نیز بیش از آن خواهد بود.)

حراج بهاره کریستیز دوبی

در مجموع حراج امسال با حال و هوایی سرد و صندلی‌هایی که از نیمه برنامه خالی شدند اتفاق افتاد و تعداد آثار فروش نرفته و یا بدون افزایش قیمت چشمگیر در آن زیاد بود. از جمله علت‌های این امر می‌توان به عدم حضور برخی مجموعه‌داران مهم اشاره کرد و همچنین بالا بودن قیمت‌های پایه، در حالی که آثار همین هنرمندان در داخل ایران با قیمتی پایین‌تر در دسترس هستند.

شایان ذکر است لیست کامل قیمت نهایی آثار بزودی در سایت تندیس منتشر خواهد شد.

حراج بهاره کریستیز دوبی

نویسنده