تفاهم نامه سه ساله همکاری بین فرهنگستان‌ هنر ایران و چین

تفاهم نامه سه ساله همکاری بین فرهنگستان‌های هنر ایران و چین

با توجه به همکاری های موفقیت آمیز و خوبی که فرهنگستان هنر ایران و فرهنگستان هنر چین  در گذشته داشتند تفاهم نامه همکاری  ۳ ساله ای در جهت ادامه همکاری بیشتر در زمینه آموزش و پژوهش و مبادلات فرهنگی و هنری و برگزاری نمایشگاه‌های هنری، امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، این دو فرهنگستان برای گسترش مبادلات فرهنگی و هنری و ارتقای سطح پژوهش‌های علمی و خلاقیت‌های هنری، تفاهم‌نامه همکاری‌ به امضاء رساندند.

این تفاهم‌نامه که از سوی علیرضا اسماعیلی معاون پژوهشی فرهنگستان هنر و ژنگ مینگ معاون وزیر امور خارجه چین به نمایندگی از رؤسای دو فرهنگستان هنر ایران و چین به امضاء رسید؛ موافقت کردند، به مدت سه سال در زمینه آموزش و پژوهش و برگزاری نمایشگاه‌های هنری همکاری و مبادلات داشته باشند.

همچنین دو فرهنگستان متعهد شدند، پژوهشگران و هنرمندان خود را تشویق ‌‌‌نمایند تا همایش‌های تحقیقاتی، نمایشگاه خلاقیت‌های مختلف هنری و کارگاه‌های آموزشی در حوزه هنر برگزار نمایند.

تبادل همکاری در زمینه آموزش و پژوهش هنری (شامل ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای استادان، پژوهشگران، دانشجویان در حوزه هنر )، تشویق پژوهشگران برای انجام تحقیقات برای تطبیق هنر ایران و چین، فراهم آوردن منابع و تسهیلات لازم برای تحقق موفقیت این همکاری‌ها و حفظ، تحقیق و تبادل تجربیات در زمینه میراث فرهنگی غیر مادی دو کشور از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

این تفاهم‌نامه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ شمسی برابر با ۲۲ آوریل ۲۰۱۷ میلادی در ۵ بند به مدت سه سال اعتبار خواهد داشت.

فرهنگستان‌ هنر ایران و چین

نویسنده