گزارش تصویری نمایشگاه نقاشی حدیث فخر گالری آران

نمایشگاه انفرادی نقاشی حدیث فخر
گالری آران
چهار فصل- طرح هائی برای بافندگان فرش
نمایشگاه تا ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

گزارش تصویری از نمایشگاه نقاشی حدیث فخر:

در باغ‌های حدیث فخر، شعله‌های سوزان آتش و گل‌های خرم و شکوفا، درکنار  طنین ریزش آب در فواره‌ها و آبشارها ، قرار می‌گیرند. در خنکای این خلوت‌ها، اندام زخم دیده ترمیم می‌شوند و قلب‌های خسته دگربار به شوق می‌رسند. در این هرج و مرج سازمان یافته، وعده باروری و وفور نهفته است و حقیقتی نامرئی و گریزان.

نقاشی حدیث فخر
بهار و پاییز

در طرح‌های پیشنهادی برای فرش‌هائی معاصر، هنرمند جوان مخلوقات خیالی خود را گردهم می‌آورد تا دنیائی بی‌نظیر و مفرح  پدید آید. دنیائی که آهنگی خیالین است و در آن نواهای موزون و دلربا به نوبت پدیدار می‌شوند، عقب می‌نشینند و باز می‌گردند.

نقاشی حدیث فخر

در ترکیبات هنرمند تصاویر پویایی شکل می‌گیرند تا دنیای پریان را به واقعیت تبدیل کنند. در میان این شاخ و برگ خیال گونه، و نواهای اخگر، موجودات جادوئی در بهاری همیشگی زندگی می‌کنند.

در این قالب‌های پرتوان تصاویری استثنائی فرم می‌گیرند، مخلوقات هنرمند که یادآور کاراکترهای “مانگاهای” ژاپنی هستند، در پهنه این فرش‌های ایرانی سکنا می‌گزینند و در تسلسل این قالب‌ها، با شیطنت از یکی به دیگری می‌روند. در پس زمینه‌ای از موضوعات اتوپیائی، حدیث فخر دنیای تخیلی خود را، ماهرانه با خطوط و ترکیبات کلاسیک فرش- باغ‌های مشهور ایرانی، در می‌آمیزد.

نقاشی حدیث فخر
نخ ریسان

در هر اثر، هنرمند مفهوم مورد نظر خود را در تار و پود فرش‌ها می‌بافد: در اثر “بهشت و جهنم”، دو جهان جا به جا می شوند، جهنم جائی بسیار مفرح است و بهشت بسیار خسته کننده.

زره اسب جوان ما تغییر فصل‌ها را روایت می کند، و صحنه کشتی گرفتن اژدها ها و مسابقه رقص طاووس ها و “روباهی” که آزادانه به همه جا سرک می کشد، را ترسیم می کند. در آخر تمامی مناقشات به آشتی می‌رسند، تمامی مخلوقات در هم پیمانی همچون هم نوایان شادمانه آواز می‌خوانند، با سرور، معلق در فضا و در عین حال لنگر انداخته در لایتناهی و ایمنی باغ.

نقاشی حدیث فخر
بهشت و جهنم

حدیث فخر قصه گوئی بی‌نظیر است. او  در دل داستان‌های خود زندگی می کند، دنیائی شگرف که او و بینندگان را به فضائی زیبا و مسرور منتقل می‌کند، دنیائی که جوابی است به تداوم آشوب و خستگی و تزلزل زندگی روزمره در سرزمین ما. این سطح از توانائی و سرسپردگی در نسل جدید هنرمندان ایرانی که بر باورهای خود اصرار می‌ورزند، منشا قدرت و خلاقیت هنرهای ایرانی است که با زایش هر نسل به تکاملی دیگر می‌رسد. باشد که بیش باشند.

نقاشی حدیث فخر
دروازه بهشت و جهنم

علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه نقاشی حدیث فخر در گالری آران می توانند تا تارخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۶ به گالری آران مراجعه نمایند.

ساعت بازدید: روزهای جمعه ۴ تا ۸ و روزهای دیگر ۱تا ۷ می‌باشد.
 گالری روزهای شنبه تعطیل می‌باشد.

نشانی گالری آران: خردمند شمالی کوچه دی پلاک ۱۲

تلفن: ۹-۸۸۸۲۹۰۸۶

گزارش تصویری قبل را در سایت هنرهای تجسمی تندیس اینجا ببینید:

نویسنده