نقاشي‌هاي علي ندايي در گالري آتبين

علی ندایی، نقاش معاصر درباره آخرین نمایشگاه خود که سوم دی‌ماه در گالری آتبین افتتاح می‌‏شود گفت: “در این نمایشگاه حدود ۸ یا ۹ اثر نقاشی به نمایش گذاشته خواهد شد. بعضی از این کار‌ها چند لته هستند که بزرگ‌ترین آن‌ها دارای ۶ لته ۸۰ در ۸۰ است. کار بزرگ دیگری که در این نمایشگاه روی دیوار خواهد رفت سه لته بوده و در مجموع ۴ متر طول دارد. ”
وی افزود: “برای من کیفیت کار از کمیت آن ارزش بیشتری دارد و به همین دلیل با توجه به مساحت گالری آتبین و فضایی که این گالری می‌‎تواند در اختیار من قرار دهد ممکن است تعداد کار‌ها کمتر باشد.
این نقاش با بیان اینکه تکنیک همه تابلو‌ها اکرولیک خواهد بود اظهار کرد: موضوع این آثار نیز مانند دیگر کارهای من به اسطوره اختصاص دارد. نمایشگاه قبلی من “اسطوره‎های خاموش” نام داشت و این نمایشگاه بخش آخر این مجموعه خواهد بود.”
ندایی که بیشتر از اساطیر شاهنامه استفاده می‌‏کند در این‌باره گفت: “با آنکه شخصیت‎های من‌‌ همان کاراکترهای حاضر در شاهنامه هستند اما من هیچ‌گاه در بند شعرهای فردوسی نیستم و داستان‎های شاهنامه را با‌‌ همان روایتی که در کتاب آمده است کار نمی‌‎کنم. در واقع این اسطوره‌ها بازیگرانی هستند که در تابلوهای من به ایفای نقش می‌پردازند و داستان را به آن شکلی که من در ذهن دارم روایت می‌‏کنند.”
علی ندایی متولد ۱۳۳۶ آبادان و فوق لیسانس نقاشی از دانشگاه هنر تهران است. ندایی طراحی و نقاشی را از سال ۱۳۶۲ و از زمان ورود به دانشکده هنر آغاز کرد. او بیش از ۲۰ سال سابقه تدریس در دانشگاه‎های ایران را دارد و تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری در گالری‌های مختلف ایران، ژاپن، عمان و… برگزار کرده است.

منبع: هنرآنلاين

نویسنده