چيدمان‌ها و طراحي‌هاي خوان‌مونوز در نيويورك

نمایشگاه چيدمان‌ها و آثار حجمي و طراحي‌هاي خوان مونوز در تاريخ 9 دسامبر 2014 (18 آذرماه) در گالری ماريان گودمن افتتاح شد.munoz
در این نمایشگاه، منتخبي از بهترین آثار مونوز كه بین سال‌های 1984 تا 2001  خلق كرده است، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. در بین آن‌ها سه اثر کلیدی هنرمند از چیدمان مجسمه‌ها با نام «13 نفر به هم می‌خندند» -Thirteen Laughing at Each Other-، «بارها» -Many Times – و «حلق آویز از یک پا» -Figure Hanging From One Foot- در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته خواهند شد.
در كنار مجموعه‌هاي حجمي اين هنرمند، آثار طراحي او بر روي كاغذ و همچنين مجسمه‌های دیواری او نيز در گالري به معرض نمايش گذاشته شده است. آثار خوان مونوز از اين لحاظ كه مجسمه‌ها هستند که به بازدیدکنندگان می‌نگرند، برای بینندگان جالب بود و مورد استقبال بازديدكنندگان قرار گرفت. اين نمايشگاه تا 31 ژانويه 2015 در گالري ماريان گودمن در نيويورك برگزار خواهد بود.
خوان مونوز مجسمه‌ساز و هنرمند اسپانیایی‌تبار است که اغلب در آثارش از رزین، برنز و کاغذ باطله استفاده می‌‌كند. شهرت مونز به دليل بازگشتش به انسان در هنر و تاكيد او به روابط بين مجسمه، معماري و بازديدكنندگان است. وی هم‌چنین به هنر‌ صدا علاقه داشت و در این زمینه در رادیو نيز فعالیت‌هايي داشته است. خوان مونوز همچنين در سال 2000 جایزه‌ی ملی بهترین هنرمند اسپانیا را از آن خود کرده است.

منبع: www.mariangoodman.com
ترجمه و ويرايش: بهار سيري

[foogallery id=”3718″]

نویسنده