نگاهی به جایزه‌ عکس Px3 پاریس

نگاهی به جایزه‌  عکسPx3 پاریس
جایزه‌  عکسPx3 پاریس منتخبین خود را اعلام کرد.
حضور جاوید رمضانی مدیر سایت تندیس به عنوان تنها داور ایرانی در جمع داوران بین‌المللی مسابقه عکس Px3

نگاهی به جایزه‌ عکسPx3 پاریس
Sergey-Ponomarev-برنده جایزه «عکس سال»

جایزه عکس پاریس، Px3 با هدف تقدیر از عکاسی و کشف استعدادهای در حال تکوین، به صورت سالیانه برگزار می‌شود. یکی دیگر از اهداف این مسابقه معرفی عکاسان از سرتاسر جهان به جامعه هنری پاریس است. آثاربرگزیدگان این مسابقه در نمایشگاهی در پاریس به تماشا گذاشته خواهد شد و آثار برندگان جایزه نیز در کتاب سالیانه Px3 به چاپ خواهد رسید.

این مجموعه توسط افرادی داوری خواهد شد که از میان ادیتورهای عکس، هنربانان، گالری‌داران، مدیران خلاقیت، مدیران هنری و سایر دست‌اندرکاران این حوزه انتخاب شده‌اند.

نگاهی به جایزه‌ عکسPx3 پاریس
Leslie-Hall-Brown- برنده جایزه« بهترین استعداد»

این جایزه در سال ۲۰۰۴ توسط حسین فرمانی، انوشه باربزیو و آن لاگربرگ بنیان‌گذاری شد. حسین فرمانی عکاس و مدیرهنری ایرانی‌است که مدیر و موسس چندین جایزه بین‌المللی در زمینه عکاسی در امریکا و اروپاست. از جمله جوایزی که او بنیانگذاری کرده‌است می‌توان به جایزه لوسی نیویورک ( Lucie Awards )، جایزه بین‌المللی دیزاین ( International Design Awards)، جایزه عکس پاریس  (Paris Photo Prize)، جایزه خلاقیت لندن (London Creative Awards) اشاره کرد. او همچنین در سال ۲۰۰۳ گالری خود با نام « گالری فرمانی (Farmani Gallery)  همزمان در لس‌آنجلس و نیویورک افتتاح کرد و در سال ۲۰۱۴ گالری دیگری را در بانکوک گشود. به عبارتی او را می‌توان از تاثیرگذاران حوزه عکاسی در سطوح بین‌المللی دانست.

نگاهی به جایزه‌ عکسPx3 پاریس
حسین فرمانی، عکاس: Cattleya_Jaruthavee_grande

جایزه سالیانه Px3 نیز یکی از این جوایز است که هر ساله به جمعی از عکاسان در حوزه‌های مختلف کاری، مانند، طبیعت، خبری، صنعتی و … اعطا می‌گردد.

نگاهی به جایزه‌ عکسPx3 پاریس
Gioia-Aloisi

در مسابقه اخیر، جاوید رمضانی مدیر سایت تندیس، مدرس، هنربان و مدیر هنری فستیوال پرتره‌سازی، در جمع داوران این مسابقه قرار گرفت.

شایان ذکر است جایزه اول این مسابقه با عنوان «عکس سال» به مبلغ ۵۰۰۰ دلار به سرگئی پونومارف از روسیه تعلق گرفت با عکس مستندی از بحران مهاجرت به اروپا و جایزه « بهترین استعداد» با مبلغ ۲۰۰۰ دلار نیز به لزلی هال براون  با عنوان « منبع الهام (MUSE ) »از امریکا تعلق گرفت.

نویسنده