هفت راز مهم در مورد امضا هنرمندان

هفت راز مهم در مورد امضا هنرمندان
رازهایی که در امضای اثر هنری نهفته است | قسمت دوم

سایت تندیس ترجمه امیر خیری

قسمت اول از ۷ نکته مهم در مورد امضا هنرمندان که در پس آن‌ها رمزهایی نهفته است منتشر شد. این شماره به قسمت دوم که شامل ۴ نکته بعدی است می‌پردازیم.

هالی بلک مشاور متخصصان کریستی، مسئول مرمت و حفاظت آثار هنری، صاحب گالری و یک فهرست نویس متخصص درباره‌ی حقایق نشانه‌های هنرمندان است که می‌تواند بینش آنها را نسبت به فرایند ارائه آثار آشکار کند؛ اینکه گاهی اوقات یک امضا غلط می‌تواند مفهوم اصالت اثر را از بین ببرد.


۴- اگر دیده نمی شوند به معنی عدم حضورشان نیست

کشف امضاهای پنهان میتواند اطلاعات زیادی را که طی گذشت زمان از بین رفته است ، آشکار کند.در سال ۲۰۱۵، دپارتمان هنر کریستی استرالیا، یک امضا و خط نوشته پنهان از تام رابرتز، امپرسیونیست استرالیایی کشف کرد.

امضا هنرمندان
Thomas (Tom) William Roberts (1856-1931), Portrait of Louis Abrahams

آماندا فولر،رئیس بازار فروش کریستی میگوید: هنگام بررسی پرتره لوئیس آبراهام ،هیچ نشانه قابل مشاهده ای نبود.اما وقتی کار را زیر نور حرکت دادیم، چیزی چشم ما را گرفت.از آن عکاسی کردیم و از استودیو دیجیتال خواستیم تصویر را بزرگ کند.آنها با این کار توانستند امضا ،تاریخ و نوشته تقدیم شده به صاحب پرتره را در پس زمینه آشکار کنند.این یک لحظه فوق العاده بود، زیرا شک ما را که این کار توسط تام رابرتز نقاشی شده بود، به یقین تبدیل کرد.امضا هنرمندان

یک مورد غیرمعمول تر نقاشی گابریل ژاک د سنتآبین است ، تصویر لویی شانزدهم که تا سال ۲۰۰۲ به اشتباه به عنوان یک زن در نظر گرفته می شد.جاناتان دن اوتر،متخصص بررسی این کار می گوید:به طور غیر منتظره ای وقتی چند هفته پیش در حال فهرست کردن این کار بودم ، متوجه شدم نام “لوئیس آگوست”به صورت معکوس در سمت چپ نوشته شده است.به نظر می رسد هیچکس در ۲۵۰ سال گذشته متوجه این موضوع نشده است.متن نوشته شده با دست خط معمول هنرمند است و هویت صاحب پرتره را ثابت می کند.امضا هنرمندان

 

۵- چگونگی تشخیص امضا جعلی

تام روث، مدیر بخش نقاشی های امپرسیونیستی ویکتوریایی و بریتانیایی کریستی می گوید: امضاهای اضافه شده یک موضوع کلیدی در بازار است.آنها به دو گروه تقسیم می شوند.یکی نقاشی، به منظور تقلید از اثرهنرمند با کپی امضا و دیگری اضافه کردن امضا مدتی بعد به تصویر برای گول زدن و بالا بردن ارزش.

معمولا تشخیص این دو راحت است.اغلب عدم تمرکز وجود دارد.شیوه ای آهسته تر و آگاهانه تر دیده می شود که از کسی که نام خود را امضا می کند انتضار نمی رود.امضاهای تقلبی اغلب روان و سیال نیستند.بعد از دیدن آثار متعددی که توسط یک هنرمند امضا شده است، آشنایی با نحوه امضا و ثبت آن ، به دست می آید.می توان نقاشی را زیر نور فرابنفش قرار داد.اگر امضا در تاریخ دیگری اضافه شده باشد، تفاوت رنگ دانه ها دیده خواهد شد.

روث همچنین به هنرمندانی نگاه می اندازد که ممکن است امضایشان مینیمال باشد.مایلز بیرکت فاستر ، یک نقاش آبرنگ فوقالعاده بود اما امضایش بسیار ساده بود.این باعث شد او برای جعل کنندگانی جذاب باشد که فکر می کنند میتوانند BF ساده او را تقلید کنند.هر چند تقلید از دستان استثنایی یک استاد بسیار مشکل است.امضا هنرمندان

۶- امضاء غلط گاهی اوقات می تواند نتیجۀ نیت های خوب باشد

اگرچه امضاها می توانند یک تحقیق را به خوبی تایید کنند، همچنین می توانند گمراه کننده باشند. در کلکسیون کمبریک سابق به طور خلاصه یک دست نوشته جعلی از برناردوس یوهانس بلومرز بود که هویت واقعی خالق آن، یوزف اسرائیل را پنهان می کرد.

این نقاشی احتمالا در طول جنگ جهانی دوم به دلیل پنهان کردن این واقعیت که هنرمند یهودی بوده و برای نجات و جلوگیری از مصادره شدن، دست کاری شده است.در سال ۲۰۰۳ پس از اینکه اصل آن مورد بررسی قرار گرفت، امضا واقعی در قسمت پایین سمت راست قطعه کشف شد و نسخه جعلی از بین رفت.

امضا هنرمندان
Jozef Israëls (1824-1911), Children in the Breakers, 1877

۷- امضاها مهم هستند اما ضروری نیستند

وقتی برای یک اثر هنری،سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود ، ان نکته هم است که هنرمند کار خود را امضا کرده است یا نه. راچل هیدرلی توصیه می کند: اگر حق انتخاب داشته باشید از نمونه های امضا شده طرفداری کنید. با این حال مهم است به یاد داشته باشید که برخی از هنرمندان مانند استنلی اسپنسر یا کریستوفر وود هرگز چیزی را امضا نکرده اند. بنابراین گاهی اوقات حتی اگر هم بخواهید، امضایی پیدا نمی کنید.

آنجلیکا پدیکونی،نگه دارنه آثار هنری و مورخ تاریخ هنر که با نمایندگی های مجاز و فروش بین المللی، گردآورنده ها و موسسات از جمله گالری ملی همکاری کرده است، می گوید: در هنگام پژوهش، امضا یک قطعه در یک پازل بزرگ است.هنگامی که کار هنری را می بینیم ، حتما دست نوشته ها را در نظر خواهیم گرفت. به دلیل اکسیداسیون، اغلب ممکن است چیزی پوشیده شود، بنابراین اگر چیزی را کشف کنیم، آن را با یک میکروسکوپ به دقت بررسی می کنیم.

او می گوید: باید به craquelure (شبکه ارتباطی از ترک هایی که به عنوان لایه های رنگی پیر و کم رنگ توسعه می یابد) نگاه شود که آیا با تابلو یا بوم منطبق است یا اینکه دستکاری شده اند.در هنگام بررسی اثر، ما یافته های خود را یادداشت کرده و با مالک آن در میان می گذاریم.به هر حال امضا ها، فقط بخشی از تحقیقات ما هستند.همه چیز در نقاشی موجود است، فقط به دیدن نیاز دارد.

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده