نقاشی های محمدمهدی رسولی در گالري ساربان

نمايشگاه نقاشی های محمدمهدی رسولی در گالري ساربان گشايش يافت.

جمعه 5 دیماه 1393 نمایشگاه نقاشی های محمد مهدی رسولی با عنوان احضاریه با حضور جمعی از هنرمندان حوزه تجسمی ،سینما و تلویزیون گشایش یافت.
به گزاش تنديس به نقل از گالری ساربان، این نمایشگاه که مورد توجه هنرمندان و هنردوستان حاضر در این مراسم قرار گرفت شامل 34 اثر نقاشی از محمد مهدی رسولی می باشد که در ابعاد مختلف روی بوم ،مقوا،چوب و کاغذ که با تکنیک گواش، مداد، رنگ روغن و آبرنگ خلق شده اند عصر جمعه 5 دیماه با رونمایی کتاب«برگزیده نقاشی های محمد مهدی رسولی» از انتشارات «نشر نظر»افتتاح شد و تا 15 دیماه ادامه دارد.
محمد مهدی رسولی در حاشیه این مراسم در مورد سوژه کارهایش چنین گفت: “احضاریه، در این زمان، معنای حضور خواستن و نظاره بر لحظه ای است که سی سال بر من گذشته است. شهادت سی ساله ای که ترش و شیرین و گاه گس، بر من تابیده و من بر او تابیده ام؛ و آن که باید حاضر شود، قبل از هر کس، نقاش است. حضور، به معنای بازخاستن در خود و بازخواست از خود است. فراخوان دیگران نیز در این معرکه، به معنی حضور داور و دلیل و ناظر است.
اما داوری و دلالت بی حضور آینه، که خود را در آن ببینی و بشناسی، عبث می نماید. پس، از این لحظه به بعد آنان که احضار شده اند نیز با نقاش در یک جایگاه می ایستند.
ما حاضر شده ایم تا از پس و پشت غبار، چهره ی از یاد رفته ی خود را بازشناسی کنیم. معقول ما هم زمانی آدم سرشناسی بودیم. سراغمان را از هر آینه ای که می گرفتی، ما را به خودمان نشان می داد و حالا آمده ایم به رویارویی با خاطرات شمایلی که گم شده است.
گم شده ایم؟!
این ما را می ترساند. ما از کودکی، پنهان و آشکار از گم شدن در ازدحام و هیاهو ترسیده ایم. و حالا همهمه ای که از جابه جایی ذرات غبار بر روی تصویرمان شنیده می شود ما را در خود گم کرده است. ما را در آینه گم کرده است. ما، در آینه، گم شده ایم.
ما در آینه، کج و معوج می نمائیم، با اینکه بهترین لباس هایمان را پوشیده ایم و چهره مان را به خوبی آراسته ایم، پریشان و ترسان دیده می شویم. غبار بیرون، ما را در منظره ی آینه گم کرده است.
ما، خانم ها و آقایان، ما ، در لباس های خود گم شده ایم. تصویر ما از ما تهی شده؛ لالایی مادرمان را از یاد برده ایم و به شعرهای کودکی مان پشت کرده ایم. صدایی از مناره، قلب ما را نمی لرزاند. با گوشت برادرمان استیک سفارش می دهیم و با عشق های رنگی و کاغذی روی پشت بام رؤیایمان بادبادک هوا می کنیم…
حالا کسانی از ما، عصبی و هیجان زده، به آینه یورش می بریم و شکستش می دهیم و دیگرانی بی خیال از مقابل آن می گذریم. اما آینه، همچنان پیش چشم ماست. خانم ها و آقایان! احضاریه، شکست سکوت بی تمام ماست بر ما. اندوه آینه است بر ما و اندوه و حسرت غریبانه ی ما به دور شدن از نشانه ای که در آغاز، ما را بر آن دلالت کردند.”
علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار تا 15 دیماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست،شماره 8 مراجعه و یا با شماره 88504226 تماس حاصل نمایند.

منبع: گالري ساربان

نویسنده