نقاشی‌های محمد طباطبایی در گالری شکوه

تازه‌ترين مجموعه نقاشی‌های محمد طباطبایی عصر جمعه دوازدهم دی ماه 93 به روی دیوار گالری شکوه رونمايى می شوند.
به گزارش تنديس به نقل از خبرگزاري آرتنا، «عجیب تر از بهشت» عنوان این نمایشگاه است که طباطبایی در آن  12 اثر با تکنیک اکریلیک بر روی بوم و اکریلیک و کریستال بر روی بوم ارائه خواهد داد که همچنان شاخصه هاى بازرى مانند  شوك به مخاطب ، خلق فضاى پرتنش ، القاى حس تعليق و ارائه لحظه اى دراماتيك در هر يك از آنها موج مى زند.
پرسوناژهاى طباطبایی  در«عجیب تر از بهشت» به سان نمايشگاه اولش ، زن و حضور نمادين حیوانات مختلف است ؛ او مى كوشد همانند حکایات كهن پارسى (موش و گربه ،کلیله و دمنه) كه از حیوانات به عنوان تمثیلی از شخصیت های انسانی بهره می گرفتند از خروس، جغد، خرس، شیر و … چنان كاركردى  بيافريند و در عين حال خصوصیاتی از آنان نظير جنگندگی، حمله وری، بی سیاستی، تهاجم و ترس را به شكل نمايشى روى بوم هايش بازتاب دهد. در اين ميان البته روايت نقاش از انسان عجيب تر است و در فضايى پر استعاره ، بشر عصر معاصر را با نگاهى متفاوت تعريف مى كند. ارائه اين آثار در اندازه هاى قابل توجه  190×120 سانتی متر به جذابيت هاى تصويرى او افزوده است .
محمد طباطبایی متولد 1366 تهران و فارغ التحصيل کارشناسی مجسمه سازی از دانشگاه هنر است؛ اين دومين نمايش انفرادى او و حضور مجددش در گالرى شكوه است؛ حضور يك اثر از او در دومين حراج تهران و نيز دو دوره نمايشگاه جوانان پيشرو گالرى پرديس ملت از جمله موفقيت هاى اين نقاش جوان محسوب مى شود.
نمایشگاه نقاشی های محمد طباطبایی تا چهارشنبه 24 دی ماه 1393 در گالری شکوه واقع در فرمانیه،بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند همه روزه (به جز پنجشنبه ها و تعطیلات رسمی) از ساعت 16 الی 20 از این آثار دیدن نمایند.

 منبع: آرتنا

نویسنده