آرت‌‌ فر استانبول ۲۰۱۷ و چگونگی حضور گالری های مطرح دنیا | گزارش اختصاصی آوام مگ

آرت‌‌فر استانبول ۲۰۱۷ و چگونگی حضور گالری های مطرح دنیا | گزارش اختصاصی آوام مگ

در ادامه گزارش‌ها و خبرهای اختصاصی خبرنگار سایت تندیس که در محل برگزاری آرت‌‌فر استانبول ۲۰۱۷  حضور دارد، در گزارش ارسالی امروز به چگونگی گستردگی حضور گالری های خاورمیانه، اروپا و امریکا در این رویداد هنری پرداخته شده است.

 

آرت‌‌فر استانبول 2017

آرت‌‌فر استانبول ۲۰۱۷ در حالی برگزار می‌شود که هنوز موفق نشده طیف گسترده‌ی گالری‌های منطقه خاورمیانه را به خود جذب کند. و بیشتر به عنوان ویترین گالری‌های ترکیه عمل می‌کند.
از سوی دیگر اما نباید از نظر دور داشت که هرچند تعداد گالری‌های اروپایی شرکت کننده نیز در آرت‌‌فر کم است، اما گالری‌های متعلق به بازار بزرگ هنر یعنی نیویورک، بیشتر از اروپایی‌ها در آرت فر حضور دارند. گالری Flowers شعبه لندن و نیویورک، گالری Leila Heller با دو شعبه در دبی و نیویورک، گالری C24 و Marlborough همگی از نیویورک در این آرت فر شرکت کرده‌اند. رتبه بعدی مربوط به گالری‌های لندن است، Archeus postmodern، Victoria Miro ، Sophia contemporary، Kristin Hjellegjerde گالری‌های انگلیسی هستند که اولین حضور خود را در آرت فر تجربه می‌کنند. Karavil contemporary ، Crazelli art house و Pi art works گالری‌هایی هستند که پیش از این نیز از لندن در آرت فر استانبول شرکت داشته‌اند.

آرت‌‌فر استانبول 2017
همان‌گونه که آرت‌‌فر استانبول ۲۰۱۷ با عنوان Istanbul Contemporary شناخته می‌شود، غالب گالری‌ها به ارایه هنر معاصر پرداخته‌اند و در این زمینه گالری‌های ترک پیشتاز هستند. در این میان گالری باراز Baraz از استانبول با ارایه مجسمه‌های آلترناتیو حضور پررنگی دارد.

آرت‌‌فر استانبول 2017
موضوعات زیست محیطی و تجربه انسان معاصر در جهانی که دائماً در حال تغییر است؛ از موضوعات مورد علاقه هنرمندانی بوده که در این گالری آثارشان برای فروش ارایه شده است. از جمله Bubi با تابلو درهم پیچیده از چوب‌هایی که بسته‌ای بزرگ و فشرده را ایجاد کرده‌اند و یا Varol Topac وارول توپاچ با مجسمه‌های چوبی ضربان دار خود که با نبض آرام طبیعت می‌تپیدند.


آقای یاخشی باراز صاحب امتیاز این گالری درباره هنر معاصر ترکیه ابراز کرد، هنرمندان ترک خیلی زیاد تحت تأثیر جریانات اروپایی و امریکایی هستند و در مقایسه با هنرمندان ایرانی ،آثار ایرانی ها  اصالت بیشتری دارند.

یاخشی باراز- آرت‌‌فر استانبول 2017
Baraz

در ادامه گزارش تصویری امروز ،برخی از آثارحاضر در آرت‌‌ فر استانبول ۲۰۱۷ را مشاهده بفرمایید.

نویسنده