مسابقه عکاسی بناهای تاریخی ویکی پدیا

مسابقه عکاسی بناهای تاریخی ویکی پدیا
مهلت ارسال آثار ۱۵ مهر

wiki loves monument

بناهای تاریخی

امسال ایران برای سومین بار به جمع کشورهای شرکت‌کننده در مسابقهٔ جهانی ویکی دوستدار بناهای تاریخی می‌پیوندد. اگر شما به عکاسی از یادمان‌های تاریخی و فرهنگی ایران علاقمند هستید و می‌خواهید تصویر آن‌ها را از طریق دانش‌نامهٔ ویکی‌پدیا در دسترس دیگران قرار دهید می‌توانید در این رقابت شرکت کنید.

ویکی دوستدار بناهای تاریخی یک مسابقهٔ عکاسی با موضوع بناهای تاریخی ثبت‌شدهٔ ملی است. اولین دورهٔ این مسابقه در سال ۲۰۱۰ در کشور هلند برگزار شد و به دنبال آن در سال ۲۰۱۱ مسابقه به بسیاری از کشورهای اروپایی گسترش یافت. از سال ۲۰۱۲ این مسابقه در سطح جهانی برگزار می‌شود. هدف از این مسابقه گردهم‌آوردن عموم خواننده‌ها، کاربران ویکی‌پدیا، عکاسان و فرهنگ‌دوستان برای گرفتن عکس از یادمان‌های فرهنگی و بارگذاری آن در  انبار ویکی‌ برای استفاده در ویکی‌پدیا و بالا بردن دانش و آگاهی همگان است.بناهای تاریخیبرای مشاهدهٔ برندگان سال‌های گذشته می‌توانید به نتایج ویکی دوستدار یادمان‌ها ۲۰۱۵ ایران و نتایج ویکی دوستدار بناهای تاریخی ۲۰۱۶ ایران مراجعه کنید. هر سال هیئت داوری محلی هر کشور ده عکس برتر را انتخاب می‌کنند و پس از آن عکس‌های برتر هر کشور در سطح جهانی با هم رقابت می‌کنند تا پانزده عکس برتر در سطح جهانی انتخاب شوند.

مسابقهٔ امسال در بازهٔ زمانی ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.بناهای تاریخی

قوانین شرکت در مسابقه:

رعایت قوانین زیر برای شرکت در رقابت در سطح کشوری و بین‌المللی الزامی است:

  1. همهٔ عکس‌ها را باید خودتان گرفته باشید.
  2. عکس را باید در فاصله زمانی ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ تا ۱۵ مهر ۱۳۹۶ بارگذاری کنید. عکس‌ها می‌توانند در هر زمان،‌ حتی خارج از این بازه‌ی یک‌ماهه، گرفته شده باشند، اما باید دقیقاً در این بازه‌ی زمانی بارگذاری شوند. امکان بارگذاری عکس‌ها برای شرکت در مسابقه در ساعت ۲۳:۵۹:۰۰ روز ۱۵ مهرماه متوقف خواهد شد و این زمان تغییرپذیر نیست.
  3. عکس(های) بارگذاری شده‌ی شما باید روی ویکی‌انبار در دسترس باشد و اجازه استفاده‌ی عمومی از آن توسط شما داده شده باشد.
  4. عکس‌های بارگذاری شده برای مسابقه باید مربوط به یکی از یادمان‌های لیست‌شده برای مسابقه باشند. بیش از ۲۶۰۰۰ یادمان در شهرهای مختلف ایران در نظر گرفته‌ شده‌اند. لطفاً برای پیداکردن فهرست یادمان‌ها در شهر/استان موردنظر خود به فهرست تهیه‌شده در این صفحه مراجعه کنید.
  5. برای شرکت در مسابقه‌ی جهانی، عکس شما باید جزو ده عکس برتر در سطح ملی باشد.بناهای تاریخیتوجه کنید که می‌توانید بیش از یک عکس برای شرکت در مسابقه ارسال کنید. برای این‌که واجد شرایط بردن جایزه باشید، باید راهی برای تماس با خودتان در اختیار ما قرار دهید. بهتر است که در تنظیمات‌تان نشانی ایمیل فعالی داشته باشید و گزینه‌ی موافقت با دریافت ایمیل را هم انتخاب کرده باشید.

اگر هیچ راه تماسی در اختیار برگزارکنندگان قرار ندهید یا خودتان هیچ واکنشی نشان ندهید عکس یا عکس‌هایتان در مسابقه باقی می‌مانند ولی مشمول دریافت جایزه نمی‌شوند. در این صورت هیئت برگزارکننده محلی تصمیم می‌گیرند که آیا عکس شما در بین ده عکس برنده قرار بگیرد یا نه.

شریط داوری:

عکس‌های ارسالی از سه نظر مورد داوری قرار می‌گیرند:

  1. تکنیک عکاسی
  2. تازگی نوع نگاه
  3. میزان کاربرد احتمالی آن برای ویکی‌پدیا

۱۰ عکس برنده‌ در سطح جهانی در مسابقه‌ی سال گذشته‌ی میلادی را می‌توانید در اینجا ببینید.بناهای تاریخی

جوایز:

تمام عکس‌هایی که در مسابقه شرکت می‌کنند توسط هیئت داوران بررسی شده و ده عکس از بین تمام عکس‌های بارگذاری‌شده به عنوان ده عکس برتر انتخاب می‌شوند. به کاربرانی که این عکس‌ها را بارگذاری کرده‌اند یک لوح تقدیر و تی‌شرت طراحی‌شده برای این مسابقه داده‌خواهدشد. اگر کاربری مایل به فرستادن نشانی پستی خود به تیم برگزارکننده نباشد، لوح تقدیر به صورت الکترونیکی برای کاربر فرستاده خواهد شد. اگر نشانی ایمیل در اختیار تیم برگزارکننده قرارداده نشود، متأسفانه امکان فرستادن جایزه وجود نخواهد داشت.

ده عکس برتری که توسط هیئت داوری محلی انتخاب می‌شوند در آبان‌ماه ۱۳۹۶ و توسط تیم محلی به تیم جهانی فرستاده خواهند شد. تیم جهانی با در نظر گرفتن سه معیار تکنیک عکاسی، تازگی نوع نگاه و میزان کاربرد عکس‌ها برای ویکی‌پدیا، در آذرماه ۱۳۹۶ پانزده عکس برنده در سطح جهان را معرفی خواهد کرد.

تمام برندگان مسابقه در سطح جهانی یک تی‌شرت مسابقه، سنجاق سینه، عکس‌برگردان با لوگوی مسابقه، و لوح دریافت خواهند کرد. به جز این جوایز، ده نفر اول در سطح جهانی جوایز دیگری نیز دریافت خواهند کرد که جزئیات آن‌ها در ذیل آمده است:

نفر اول: دوربین عکاسی کانون به همراه لنز (Canon DSLR EOS 5D Mark IV plus Canon EF 50mm f/1.2L USM lens) به همراه پرینت عکس برنده با امضای آقای پلاسیدو دومینگو، رئیس اروپانوسترا

نفر دوم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۱۵۰۰ یورو

نفر سوم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۱۲۰۰ یورو

نفر چهارم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۱۰۰۰ یورو

نفر پنجم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۸۰۰ یورو

نفر ششم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۵۰۰ یورو

نفر هفتم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۴۰۰ یورو

نفر هشتم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۳۰۰ یورو

نفر نهم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۲۰۰ یورو

نفر دهم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۱۰۰ یورو

اطلاعات بیشتر در مورد جوایز جهانی در وب‌سایت مسابقه در سطح جهانی قابل دسترسی هستند.

فراخوان‌های دیگر را در لینک‌های زیر دنبال کنید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
گالری 110

فراخوان نمایشگاه بین‌المللی گالری ۱۱۰ سیاتل

نمایشگاه بین‌المللی Gallery 110 – 2017 شهر سیاتل، آمریکا بیافرین کانادا  از همه هنرمندان علاقمند برای حضور در هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گالری ۱۱۰ که در شهر سیاتل کشور آمریکا برگزار می‌شود دعوت می‌کند تا آثارشان را برای حضور در نمایشگاه و دریافت جایزه‌های نقدی این رقابت از طریق پورتال بیافرین ارسال کنند. جهت ثبت نام و ارسال آثار می‌توانید به سایت فراخوان به آدرس زیر مراجعه کنید: https://www.gallery110.com موضوع موضوع این فراخوان آزاد است. زمینه‌ها طراحی – Drawing نقاشی […]

0 comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
فراخوان جایزه آرته لاگونا

فراخوان جایزه آرته لاگونا از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین رقابت‌های هنری اروپا

فراخوان جایزه آرته لاگونا از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین رقابت‌های هنری اروپا نمایشگاه و جایزه بین‌المللی Arte Laguna – 2018 ونیز – ایتالیا بیافرین کانادا از همه هنرمندان علاقمند برای حضور در دوازدهمین دوره رقابت هنری بین‌المللی Arte Laguna 2018 که یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین رقابت‌های هنری اروپا است، دعوت می‌کند تا آثار خود را برای قرار گرفتن در میان ۱۱۵ هنرمند برگزیده این رقابت و دریافت جایزه‌های نقدی، نمایشگاه اصلی در ونیز ایتالیا، بسته‌های عضویت سالانه بیافرین، نمایش آثار […]

1 comment

نویسنده