بازیافت دیگری از شاه پریون با رویکردی متفاوت

بازیافت دیگری از شاه پریون با رویکردی متفاوت
گزارش تصویری از نمایشگاه سارا تقوی در گالری سیحون

شاه پریون سارا تقوی متولد ۱۳۶۷ و فارغ‌التحصیل رشته مجسمه سازی از دانشگاه هنر است. وی تاکنون نمایشگاه‌های گروهی متعددی داشته و این نمایشگاه که این هفته افتتاحیه آن بود اولین نمایشگاه انفرادی وی به شمار می‌رود.

باز، یافتِ دیگر برداشتی متفاوت از داستان‌های شاه پریون است. تقوی در این نمایشگاه با استفاده از اشیا قراضه و چیدمان مجسمه‌های دست‌سازش داستانی جدید را روایت می‌کند.شاه پریون دخترکان شاد، غمگین، تنها و نشسته در انتظار، داستانی که می‌توان برداشتی اجتماعی از آن داشت که با نگاهی فانتزی به آن پرداخته شده است. هنرمند با ارایه این آثار ذهن مخاطب را از دنیای رویایی و خواب گونه شاه پریون به دنیای واقعی جلب می‌کند، مرز باریک واقعیت و خیال با اشیایی که در ذهن مخاطب آشنا هستند و بستری شده‌اند برای بازی‌های کودکانه و خلوت‌های پریان دست سازش.شاه پریون در بیانیه نمایشگاه آمده است:

برداشتی متفاوت از داستانهای شاه پریون…
داستانهایی که سراسر خوشبختی بود و دخترانی که نماد زیبایی، ثروت و عشق بودند و با قدرت جادو به هرچه که می‌خواستند می‌رسیدند، اما دیگر نه جادویی برایشان مانده و نه عشقی چنان که شایسته آنان باشد، اکنون در دنیایی رها شده‌اند که بی تفاوت است به حضورشان.
این مجموعه در پی تعریف دوباره‌ای از رانده شدن، تنهایی و حتی شادی و از نو نگاه کردن به همه چیز است و در واقع بازیافت دوباره آنهاست، بازیافت شادی در درون اشیا بی‌ارزش، بازیافت آرامش در دنیایی که با تمام بی مهری‌اش نیازی به جادو ندارد، دنیایی که بار دیگر باید آن را یافت.شاه پریون

نمایشگاه تا ۱۰ آبان ادامه دارد.

ساعات بازدید روزانه: ۱۱ صبح تا ۷ عصر

گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

آدرس گالری :خیابان وزرا، خیابان چهارم ،پلاک ۱۱

تلفن: ۸۸۷۱۱۳۰-۸۸۱۰۲۴۲۲شاه پریون

گزارش تصویری نمایشگاه‌های جاری را در لینک زیر مشاهده کنید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
اکبر نیکانپور

نگاهی به آثار اکبر نیکانپور در گالری ثالث

نگاهی به آثار اکبر نیکانپور در گالری ثالث گزارش تصویری نمایشگاه اکبر نیکانپور با عنوان روشنایی رود در گالری ثالث فعالیت‌های اکبر نیکانپور را پس از گذشت نزدیک به چهار دهه به عنوان تصویرگر با تصویرسازی در مطبوعات کودک و نوجوان و کتاب‌هایی که برای این گروه سنی تصویرگری کرده است، به خوبی می شناسیم. او در زمره‌ی هنرمندانی است که آشنایی با نقاشی کودکان و زمینه‌های تصویرگری را از پیش از انقلاب اسلامی با کانون پرورش فکری کودکان و […]

0 comments

نویسنده