نمایشگاه طراحی جواهر معاصر ایران در گالری چهار

نمایشگاه طراحی جواهر معاصر ایران
گالری چهار
عنوان: «آرایه ها در گذر زمان» 

هنرمندان: فریش البرزکوه و مریم خزعلی

گشایش: ۱۲ آبان ۹۶
خاتمه: ۲۲ آبان ۹۶

ساعت بازدید روزانه: ۱۱ الی ۲۰

نشانی گالری چهار: خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، خیابان اشراقى، پلاک ۴

طراحی جواهر معاصر
نمایشگاه آرایه ها در گذر زمان در واقع نمایش مجموعه آثاری است که تقریبا از ابتدای ساخت جواهر سازى معاصر در حدود ۶ الی ٧ سال پیش آغاز شده و هر ساله مجموعه هایی ساخته و ارایه شده است. این نمایشگاه در نقاط مختلف ایران و کشورهاى دیگه به نمایش در آمده و بعد از طی چند سال برای اولین بار تمامی این مجموعه ها جمع آورى شده است که البته تعداد بسیاری از این آثار بصورت تک نسخه بوده و اثر مشابه آن در این نمایشگاه ارایه شده است.
در این نمایشگاه روند و رشد سال ها تلاش در زمینه جواهر سازی معاصر را می توان یک جا مشاهده کرد که از هر هنرمند به تعداد ١٠٠ الی ١٢٠ اثرِ برگزیده که با جنس نقره و برنز ساخته شده، انتخاب و در معرض دید عموم گذاشته شده است.
موضوع مجموعه آثار فریش البرزکوه در زمینه اجتماعی و زندگى روزمره ایرانی هاست و هرآنچه که از فرهنگ معاصر مصرفى در زندگى مانند فرش ، تمبر ، روزنامه و … می توان دید و آثار مریم خزغلى ترکیب سنگ، فلز و سمبل های شرقی مانند زن و مرد شرقى، گل و مرغ هاى معاصر شده شرقى با تکنیک سیاه قلم بر روى فلز و معاصر کردن این تکنیک ها صورت گرفته است.
فریش البرزکوه ماه گذشته در دوسالانه فلورانس توانست جایزه سوم طراحی جواهر معاصر ایران را دریافت کند.
این نمایشگاه از تاریخ ١٢ الی ۲۲ آبان ماه به مدت ١٠ روز دائر است و علاقمندان می توانند هر روز از ساعت ۱۱ الی ۲۰ به گالری چهار واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، خیابان اشراقى، پلاک ۴، مراجعه کنند.

نویسنده